4. studija

Kāpēc Jelgavā izdomā jaunas ceļazīmes un tvarsta nepaklausīgus riteņbraucējus?

4. studija

Zīmju valodā. 4. studija

Cik ilgi vēl izkāpšana un iekāpšana jaunajos vilcienos sagādās pasažieriem fiziskas ciešanas?

Iekāpt «Vivi» būs vieglāk – LDz sola pagaidu platformas arī stacijās ar veciem peroniem

Drīz jau būs pagājis gads, kopš sāka kursēt jaunie "Vivi" vilcieni, taču daudzās stacijās vēl joprojām ir vecie peroni, kas pasažieriem apgrūtina izkāpšanu un iekāpšanu. Tagad "Latvijas dzelzceļš" sola šī gada beigās un nākamā gada sākumā sākt uzstādīt pagaidu platformas gan Rīgas, gan pārējās stacijās, kas gaida uz jaunajiem peroniem.

Jau drīz pēc jauno "Škoda" vilcienu parādīšanās daudzi pasažieri sūdzējās, ka iekāpšana un izkāpšana no "Vivi" vilciena ir apgrūtinoša, jo vecie peroni ir zemāki nekā jauno vilcienu grīda.

Arī raidījuma "4. studija" aptaujātie pasažieri Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā atzina, ka iekāpšana un izkāpšana no jaunajiem vilcieniem stacijās, kur vēl nav jauno peronu, prasa piepūli, īpaši, ja ir kāda veselības problēma vai arī rokā smaga soma.

Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas modernizācija paredzēta nevis uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš", bet gan "Rail Baltica" projekta ietvaros, kura īstenošanu piedzīvot apšauba vairs ne tikai vecākā, bet arī jau vidējā paaudze.

Bet pie vairākām stacijām, kur plānota peronu modernizācija, no dēļiem ir uzcelts pagaidu perons.  

Gaisma tuneļa galā solās parādīties salīdzinoši drīz. VAS "Latvijas dzelzceļš" gan Rīgas, gan pārējās stacijās, kas gaida uz jaunajiem peroniem, beidzot ir nolēmusi uzstādīt pagaidu platformas uz jau esošajiem peroniem.

"Šī pagaidu risinājuma ieviešana šobrīd vēl ir procesā. Vēl tiek izpētīti divi varianti – viens no tiem ir metāla konstrukcijas, kas būtu gana dārgas. Otrs variants ir koka konstrukcijas, kas arī ir gana stabilas un varētu pietiekami ilgstoši kalpot šai vajadzībai. Tātad šobrīd notiek izpēte. Tiks izbūvēts arī prototips, lai varētu saprast, kā tas darbojas. Bet būtībā tā ieviešana varētu sākties šī gada beigās, nākamā gada sākumā," norādīja VAS "Latvijas dzelzceļš" Komunikācijas projektu vadītāja Agnese Līcīte.

Un tomēr īsti nav saprotams, kādēļ, lai nonāktu pie secinājuma, ka ir nepieciešams teju vai tūlītējs risinājums, lai pasažieri varētu iekļūt vilcienos, ir jāgaida gandrīz gadu?

"Latvijas dzelzceļa" pārstāve skaidroja, ka visiem ir bijis zināms pārsteigums, ka jauno "Vivi" vilcienu izbīdāmās rampas, kas atrodas vilcienu abos galos, nevar pielietot tā, kā paredzēts.

"Pirmkārt, katra šī rampas izlaišana aizņem laiku; var rasties vilcienu kavējumi. Šīs rampas ir paredzētas cilvēkiem ratiņkrēslos, nevis cilvēkiem, kam ir grūtības iekāpt. Līdz ar to īsti pēc instrukcijas šī rampa nav paredzēta ieiešanai, viņa ir paredzēta uzbraukšanai," skaidroja Līcīte.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti