ĪSUMĀ:
- Rīgā no sniega attīrīti aptuveni 80% no visām "Rīgas satiksmes" stāvvietām.
- Par ziemas darbiem samaksāti vairāk nekā 3 miljonus eiro, no tiem 1,3 miljoni eiro – par pretslīdes materiāliem.
- Šogad jau vairāk nekā 600 000 eiro samaksāts par sniega izvešanu.
- Kopumā domes vadība ar nolīgtajiem uzņēmumiem nav apmierināta.
- Pilsētas aktīvists Māris Jonovs: Par krustojumiem, pieturām, gājēju pārejām joprojām neviens neatbild.
Pirms nedēļas Rīgas izpilddirektors ātri sasauca sapulci, lai ar kolēģiem izrunātu autostāvvietu un pieturvietu tīrīšanu, ko veic nolīgtie uzņēmumi. Par to darbu domes vadība bija dusmīga, sakot, ka par savlaicīgi neizpildītu darbu uzņēmumiem draud sodi.
Pirmdien Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē "Rīgas satiksme" ziņoja, ka no sniega ir attīrīti ap 80% no visām stāvvietām.
Kopumā par ziemas darbiem pašvaldība ir samaksājusi jau vairāk nekā trīs miljonus eiro. No tiem 1,3 miljoni eiro – par pretslīdes materiāliem, tai skaitā ir sāls. Tas ir dažu nedēļu laikā. Šoziem sālim naudas iztērēja vairāk nekā 2021. gada decembrī.
Šogad jau vairāk nekā 600 000 eiro rīdzinieki ir samaksājuši par sniega izvešanu. Kopumā domes vadība ar nolīgtajiem uzņēmumiem nav apmierināta.
"Mēs redzam, ka jāuzlabo darbu koordinācija. Mums jābūt prasīgākiem pret mūsu uzņēmējiem, kas izpilda līgumus, lai viņi izpildītu precīzi noteiktajās līguma prasībās," sacīja pilsētas izpilddirektors Jānis Lange.
"Ir nepieciešams vairāk pielietot digitālos risinājumus un arī ģeotelpiskos risinājumus plānošanā, un pats būtiskākais arī darbu kontrolē. Aktīvi jāizmanto tie resursi, kas ir mūsu rīcībā – gan pašvaldības policijas ekipāžas, kas apseko pilsētu, gan arī "Rīgas satiksmes" šoferu resurss," norādīja Lange.
Viņš arī atzina, ka patlaban vēl nevar pielietot mākslīgo intelektu, kas varētu kontrolēt, vai pieturas un stāvvietas ir notīrītas. Tagad to novēro domes darbinieki vai iedzīvotāji.
Pilsētas aktīvists un biedrības "Drošās ielas" vadītājs Māris Jonovs Latvijas Radio sacīja, ka pēdējo gadu lakā situācija pilsētā ir uzlabojusies, piemēram, centralizēti tīra ietves, taču problēmas joprojām pastāv.
"Joprojām briesmīgākais, kur neredz risinājumu, ir krustojumi, pieturas, gājēju pārejas.
Neviens neesot par to atbildīgs, nevienā līgumā nav konkrēti atrunāts, kuram tas ir jādara.
Ļoti trūkst politiskā uzdevuma beidzot to risināt. Vienalga, kuras iestādes izskatā, bet tiešām to darīt. Līgums arī nosaka brauktuves malas atrakšanu līdz tuvākai noteku restei, kura jāatbrīvo no ledus. Nākamnedēļ kusīs, un tad mēs redzēsim, kā Rīga slīkst sniega ūdeņos," sacīja Jonovs.
Arī domes opozīcijas deputāti kritizēja, kā pilsētā tīra sniegu.