Reģionālajiem autobusiem rosina pēc pieprasījuma apstāties arī pieturās, kas nav maršrutā

Satiksmes ministrija (SM) sagatavojusi izmaiņas likumā, kas paredz reģionālajos maršrutos autobusiem apstāties pieturvietās pēc pasažieru pieprasījuma arī gadījumos, ja pietura nav iekļauta oficiālajā maršruta sarakstā. Lai pieprasījuma pieturā varētu uzņemt pasažieri, pasažierim, tuvojoties autobusam, būtu jāpaceļ roka.

SM norādīja, ka Latvijā reģionālo autobusu maršrutu tīklā kopumā ir aptuveni 16 500 pieturvietu, no kurām 9 700 ir iekļautas reģionālo autobusu kustības sarakstā. Vienlaikus ir virkne gadījumu, kad pasažieriem ir nepieciešams izkāpt vai iekāpt pieturvietās, kas nav iekļautas minētajā sarakstā. "Tādas pieturvietas var tikt iekļautas sarakstā, bet tas prasa vairāku institūciju iesaisti un nav izdarāms operatīvi, lai nodrošinātu iedzīvotāju mainīgās vajadzības. Attiecīgi iedzīvotāju vajadzību nodrošināšanai ir jāveic normatīvā regulējuma izmaiņas," norādījusi SM.

Autobuss maršrutā neiekļautajā pieturā apstātos pēc pasažiera pieprasījuma

Izmaiņas normatīvajā regulējumā paredz, ka reģionālās nozīmes maršrutos ar autobusiem var tikt apkalpotas pieturas pēc pieprasījuma un autobuss tajā apstājas tikai tajos gadījumos, kad pasažieris ir pieprasījis autobusa apstāšanos, paceļot roku. Savukārt izkāpšanai pasažierim būtu laikus jāvēršas pie šofera. 

Braukšanas maksas tarifs pieprasījuma pieturā tiktu piemērots no iepriekšējās kustības sarakstā iekļautās pieturas.

Liela pieprasījuma gadījumā veiktu izmaiņas maršrutā

Plānots, ka pieprasījuma pieturu var noteikt autoceļa posmā uz valsts autoceļiem un pašvaldības autoceļiem ar asfaltbetona segumu, kur ir izbūvēta sabiedriskā transporta pietura ar speciālu paplašinājumu. Tāpat pieturēt varēs uz valsts vietējiem un pašvaldības autoceļiem ar grants segumu, kur ir izbūvēta sabiedriskā transporta pietura ar vai bez speciāli izbūvēta paplašinājuma.

Gadījumos, ja pieprasījums kādā pieturvietā būs liels, tādējādi ietekmējot reisa izpildes laiku, pieturu varēs iekļaut oficiālajā kustības sadaļā, palielinot arī reisa izpildes laiku, paredzējusi SM.

Informācija būtu jāiekļauj pieturu plāksnēs

Lai nodrošinātu pasažieriem minimālo informācijas apjomu un skaidri norādītu par pieturas apkalpošanu, pieturas pēc pieprasījuma kustības sarakstu plāksnē būtu jāiekļauj konkrēta informācija, tostarp arī kvadrātkods (QR kodu), kas satur informāciju par iepriekšējo (tuvāko kustības sarakstā iekļauto) pieturu.

Atverot QR kodu, tas aizvestu uz "Autotransporta direkcijas" mājaslapas sadaļu,

kas satur pilnu informāciju par reisa izpildi, pārvadātāju informāciju, kuri apkalpo pieturu, kā arī par braukšanas maksas piemērošanu.

SM norādīja, ka izmaiņas Ministru kabineta noteikumos Nr. 634 "Sabiedriskā transporta pakalpojumu organizēšanas kārtība maršrutu tīklā" attiecībā uz pasažieru apmaiņas vietām tiks nodotas sabiedriskajai apspriešanai tiesību aktu portālā (TAP).

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti