Tagad, ielidojot Rīgas lidostā, ir izvēles iespējas. Ir stendi ar sabiedriskā transporta cenām un maršrutiem. Tāpat arī šīs vasaras jaunums – ekspress autobuss uz centru. Dārgāks nekā "Rīgas satiksmes", bet lētāks nekā taksometrs. Tagad līdz centram, četri eiro. Bet daži taksometra vadītāji turpina cīņu par ietekmes zonām pie lidostas izejas.
Daži neiegādājas licenci darbam lidostas zonā, mašīnu atstāj stāvlaukumā un vilina klientus pie durvīm. Kāds licencētā taksometra vadītājs Latvijas Televīzijai nodeva video, kā daži turpina mānīt klientus un dusmojas par filmēšanu.
Arī šodien Latvijas Televīzijas filmēšanas grupa pamanīja kādu taksometru, kurš nestāv oficālajā taksometru rindā. Tāpēc tika uzsākts eksperiments – cenu aptauja pie lidostas.
Nākot ārā no lidostas bez mikrofona – tas paslēpts somā –, uzreiz tika saņemts piedāvājums par braucienu uz "Origo", uz Centrālo staciju par 45 eiro. To diemžēl ierakstīt neizdevās. Bet izskanēja arī citi piedāvājumi un argumenti lielajām cenām no pārējiem taksometru vadītājiem, kuriem licences ir.
"Izvēlies tikai "XTAXI" oranžu. Normāla cena. 22-23-25 eiro. Ja sastrēgumi, tad 25 eiro maksimums. Sēdies "XTAXI"," aicina reklāma, kurā piedāvāts brauciens par zemāko piedāvāto cenu. Citi gatavi piedāvāt arī fiksētas cenas, bet, atsakoties no brauciena vai sūdzoties par cenu, gatavi parādīt kur atrodas autobusa pietura.
Kad Latvijas Televīzija kādam taksometra vadītājam uzdod jautājumu, cik maksā brauciens līdz Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai, viņš atbild, ka tie būs kādi 35 līdz 37 eiro. Uz jautājumu, kāpēc tik dārgi, šoferis atbild: "Tu esi Latvijas ekonomiskās situācijas eksperts?"
Vēl kāds taksometra šoferis stāsta, ka cena augsta, jo fiksēta speciāli braucējam, bet vēl cits iesaka labāk braukt ar autobusu, kura biļete būs vien 2 eiro.
Un tad jau var dzirdēt vadītāju savstarpējās sarunas, kurās tiek spriests par mūsu maksātspēju un nepieciešamību lidot atpakaļ uz turieni, no kurienes ieradušies.
"Kāpēc viņam jāmaksā? Mēs viņam esam nēģeri. Mums ir jāmaksā lētāk. Cilvēkam tagad ir iespēja izvēlēties," sacīja kāds taksometra šoferis, kamēr cits viņam atbildēja: "Jā, var izvēlēties iet uz otro stāvu un lidot atpakaļ. Mēs viņam parādīsim!"
Vēl kāds šoferis piebilda, ka "tagad visi tie tūristi tādi taupīgi un vairs nav tā kā agrāk".
Sava veida taisnība par to, ka tūristi seko līdzi finansēm, viņiem ir. Latvijas Televīzija novēroja, ka liela daļa ielidojušo izvēlas sabiedrisko transportu un dienas vidū "Rīgas satiksmes" autobuss ir pilns.
Jaunā ekspress autobusa šoferis stāsta, ka arī viņiem vakaros mēdz gadīties, ka brīvas vietas autobusos nepaliek.
"Ir jau tādi, kas nāk pa taisno. Izteikti nāk un meklē transportu, jo zina, ka tas ir droši, ka viņus aizvedīs un neapčakarēs. Aizvedīs un būs viena cena," sacīja autobusa šoferis.
Bet Autotransporta direkcijā norādīja, ka pašlaik lielākā problēma nozarē ir autobusu vadītāju trūkums. Tas gan nav tik liels kā pēc Covid-19 pandēmijas periodā.
Kopš 2022. gada arī vairāk nekā 70 taksometru vadītāji zaudējuši savas licences, jo nespēj pierādīt latviešu valodas prasmes.