Vecrīgā gandrīz par 12 miljoniem eiro plāno pārbūvēt Vaļņu ielu un blakus teritorijas

Vecrīgā pēc diviem gadiem sāks vērienīgi pārbūvēt Vaļņu ielu un blakus teritorijas. Mērķis – daļu no UNESCO Pasaules mantojuma sarakstā iekļautās Vecrīgas padarīt visiem iedzīvotājiem pieejamu ar drošu vidi, savukārt Vaļņu iela kļūs pamatā par gājēju ielu. Tādi ir Rīgas domes plāni, kas izmaksās gandrīz 12 miljonus eiro. Uz galvaspilsētas apņemšanos piesardzīgi raugās nekustamo īpašumu speciālists un pilsētas aktīvisti.

00:00 / 00:00

Vairāk nekā 600 metrus garā Vaļņu iela ir viena no garākajām un intensīvākajām ielām Vecrīgā. Šeit atrodas vairākas viesnīcas, restorāni, veikali, bankas, arī Autotransporta direkcija un Izglītības un zinātnes ministrija. Te ir arī daudz autostāvvietu. Ielas lielākā daļa ir klāta ar nelīdzenu bruģi, tāpēc atsevišķām iedzīvotāju grupām tā nav pieejama.

Kopā ar Vaļņu ielu Rīgas dome apņemas pārbūvēt arī Teātra laukumu, Meistaru ielu, daļēji arī Kaļķu, Audēju, Amatu un Torņa ielu. Paredzēts pārveidot arī Vaļņu ielas savienojumus ar Aspazijas bulvāri un 13. janvāra ielu, kas stiepjas gar Vecrīgas perimetru.

Minētajās ielās pašvaldība apņemas atjaunot segumu, vēsturisko bruģi kombinējot ar mūsdienu risinājumiem. Vai pa Vaļņu ielu varēs pārvietoties tikai gājēji?  To Latvijas Radio skaidroja Pilsētas attīstības departamenta pārstāvis Dagnis Samausks.

"Te ir jāskatās no satiksmes organizācijas, kādā veidā mēs panāksim šo labāko risinājumu, jo mums tanī pat laikā ir piekļuve jānodrošina gan vietējiem iedzīvotājiem, gan piegādes un apkalpošanas transporta nepieciešamībām. Bet, jā, primārais mērķis tomēr padarīt Vaļņu ielu lielā mērā par gājēju ielu," viņš teica.

Tikmēr stāvvietu nākotne ir atsevišķs jautājums, kas tiks skatīts būvprojekta minimālā sastāva izstrādē. Atsevišķos posmos transporta apstāšanās vietas likvidēs.

Daudzviet Vecrīgā jau ilgstoši pirmo stāvu skatlogi ir tukši un putekļaini. Galvenais iemesls – zems pieprasījums un maz tūristu.

Pašvaldības plāns Vaļņu ielā likvidēt autostāvvietas situāciju, iespējams, varētu pasliktināt. Tā var secināt no Latvijas Nekustamo īpašumu darījumu asociācijas vadītāja Aigara Šmita teiktā.

"Jebkuram uzņēmējdarbības veidam ir vajadzīgs cilvēks, un atcerēsimies, ka vairāk vai mazāk tūrisms ir diezgan sezonāla lieta. Tie ir varbūt vasaras mēneši un tad, protams, ir skaistais Ziemassvētku tirdziņu laiks. Viss pārējais ir pietiekoši drūms laiks, manuprāt, arī jebkuram uzņēmējam Vecrīgā. Tīri mans personiskais viedoklis – drīzāk Rīgas dome varētu atrast kādu vietu, kur viņi iegādājas kādu zemes gabalu un tomēr izveido autostāvvietu, lai cilvēks, nemainot šos paradumus, arī šis Pierīgas cilvēks, gribētu atbraukt uz Vecrīgu, lai viņš varētu nolikt automašīnu un iet un baudīt Vecrīgu," sacīja Šmits.

Gandrīz 12 miljonus eiro vērtajā projektā iesaistījusies apvienība "Pilsēta cilvēkiem", kas uz Rīgas plānu raugās piesardzīgi.

"Cik saprotams, tad ir plānots arī saglabāt automašīnu kustību daudzos posmos. Faktiski tādi gājēju ielu posmi, īpaši nekļūs garāki. Arī māc šaubas, vai tas segums būs vienā līmenī vai nebūs vienā līmenī," pauda biedrības valdes priekšsēdētājs Rūdolfs Golubovs. "Šobrīd ir tikai saprotams, ka tas varbūt būs krustojumos, bet nav īsti saprotams, vai tas būs visā ielas garumā, jo tādā gadījumā tam projektam par tik lielu naudu tomēr ir salīdzinoši maz jēgas."

Vaļņu un citu Vecrīgas ielu pārbūvi plānots sākt pēc diviem gadiem, pabeidzot līdz 2029. gada beigām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Lai skatītu šo resursu, mums ir nepieciešama jūsu piekrišana sīkdatnēm.

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti