Valsts izglītības satura centrā (VISC) skaidroja, ka tas bija saistīts ar serveru jaudām, tāpēc 200 skolēnu, kas sākotnēji eksāmenam nepieslēdzās, pārbaudes darbu varēja kārtot vēlāk – pulksten 12.
"Mēs šobrīd veicam ļoti nelielus eksāmenus tiešsaistē, lai saprastu sistēmu gatavību šai eksaminācijai," sacīja VISC vadītāja Liene Voroņenko.
Viņa atzina, ka ir noteikti jāstiprina digitālā infrastruktūra, digitālās prasmes un kompetences, lai VISC varētu pēc iespējas precīzāk atrisināt katru problēmu.
"Šis ir gads, kurā mēs mēģinām saprast, cik mēs esam kopumā gatavi virzībai uz lielu eksāmenu norisi tiešsaistē. Es teiktu, pat ja šis ceļš būs, tas nebūs ļoti ātrs," teica Voroņenko.
KONTEKSTS:
No 2022./2023. mācību gada paredzēta pakāpeniska pāreja uz augstākā līmeņa valsts pārbaudes darbu īstenošanu tiešsaistē. Šajā mācību gadā vidusskolēniem bija paredzēti trīs eksāmeni tiešsaistē - programmēšanā (17. maijā), ģeogrāfijā (22. un 23. maijā) un kultūrā un mākslā (14. jūnijā).
Pērn novembrī augstākā līmeņa eksāmena izmēģinājums angļu valodā bija pirmais solis, lai virzītos uz šo noteikumu praktisko realizāciju. Tiesa, daudzās skolās skolēni netika pie pirmā tiešsaistes eksāmena izmēģināšanas.