FOTO. Pagaidu tiltu pār Salacu satiksmei plāno atvērt septembrī

Tallinas šosejas (A1) 91. kilometrā Salacgrīvā turpinās pagaidu tilta pār Salacu izbūve. Septembrī plānots satiksmi pārslēgt uz pagaidu tiltu un sākt esošā tilta pār Salacu demontāžu, lai tā vietā būvētu jaunu tiltu, informēja VSIA "Latvijas Valsts ceļi" (LVC).

LVC informēja, ka pagaidu tiltam būs pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, uz tās izbūvēts krasta balsts, kas kalpo kā enkurojums visam pagaidu tiltam. Patlaban ir izbūvēti arī upes balsti, un no Ainažu puses sāks uzbīdīt pagaidu tilta kopnes.

Pēc pagaidu tilta izbūves tas tiks slogots, lai pārbaudītu nestspēju, un tikai pēc tam uz to pārvirzīs satiksmi.

Pagaidu tilts

būs ar vienu 4,5 metrus platu brauktuvi un reverso kustību, kas organizēta ar luksoforiem, kā arī uz pagaidu tilta būs 1,5 metrus plata gājēju un velosipēdistu infrastruktūra.

Tilta nestspēja būs līdz 52 tonnām. 

Esošo tiltu pār Salacu pilnībā nojauks, un tā vietā uzbūvēs jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē  ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta. Darbus plānots pabeigt 2025. gada rudenī.

KONTEKSTS:

Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.

Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā, caur kuru saņēma 7,5 miljonu eiro līdzfinansējumu.

Lai paātrinātu tilta būvniecību, valdība atbalstīja tā pārņemšanu no Limbažu novada pašvaldības valsts īpašumā bez atlīdzības. Pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.

Iepirkumā par tilta pārbūvi uzvarēja piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvāja veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro bez PVN.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti