Barona, Lastādijas un Latgales ielā luksoforu signālos tagad darbojas tā dēvētais "zaļais vilnis". Tas nozīmē priekšroku tramvajam. Kad tramvajs tuvojas luksoforam, sarkanās gaismas signāls top zaļš. Virs sliedēm esošie kontakttīkla vadi aprīkoti ar sensoriem, kas, tramvajam tuvojoties, dod signālu luksoforam.
1. tramvaja maršrutā virzienā uz Juglu un virzienā uz Imantu braukšanas laiks tiks samazināts par trīs minūtēm. 11. tramvaja maršrutā virzienā uz Ausekļa ielu un virzienā uz Mežaparku braukšanas laiks tiks samazināts par divām minūtēm. 7. tramvaja maršrutā virzienā uz Ausekļa ielu un virzienā uz Ķengaragu braukšanas laiks tiks samazināts par divām minūtēm. Izbraukšanas laiki no galapunktiem 1., 7. un 11. tramvaja maršrutā nemainīsies.
SIA "Rīgas satiksme" Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševica-Feldmane norādīja: "No šodienas stājies spēkā jauns koriģētais kustības grafiks, par ko arī ziņojām. Patlaban nemainīsies laiki no galapunktiem, bet mēs noteikti sekosim līdzi, lai tas nepieciešamības gadījumā arī tiktu izdarīts."
Galvaspilsētas mērs Vilnis Ķirsis ("Jaunā Vienotība") uzsvēra sabiedriskā transporta nozīmi un to, ka šādu tehnoloģiju vajadzētu ieviest pēc iespējas plašāk.
Ķirsis sacīja: "Šobrīd Rīgas tramvajs ir viens no ātrākajiem Eiropā, tātad vidējais ātrums ir virs 18 kilometriem stundā un, teiksim, 18 ir tāda šķirtne, kas skaitās jau labs rādītājs. Prāgā ir 19 kilometri stundā, kurš jau skaitās tāds ļoti ātrs."
Jaunās luksoforu sistēmas ieviešana prasīja vairāk nekā gadu.
"Diezgan tas aizņēma laiku, jo šeit ir ļoti daudz luksoforu, rindā vairāk nekā 10 un tāda sava veida to sinhronizācija; ir arī sarežģīti krustojumi ar dažādām fāzēm, kur vienā krustojumā ir gājējiem atsevišķs zaļais, citā nav. Tā ka tas prasa darbu, regulēšanu," sacīja Rīgas mērs.
Tāpat tramvaju kustības uzlabošana notiek, pārskatot pieturvietas, lai nav tā, ka jāstājas ik pēc nedaudz metriem. Tas notiek nepārtraukti, atzīmēja "Rīgas satiksmē". Pagājušajā gadā tas darīts 5., šogad – 7. tramvaja līnijā.