Dienas ziņas

Krāpnieki zvanot uzdodas par tuviniekiem

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Liepāja vēlas atcelt maksas autostāvvietas

Liepājnieki diennakts laikā savāc parakstus par autostāvvietu maksas atcelšanu

Autors iniciatīvai portālā Manabalss.lv arī pats nebija gaidījis tik zibenīgu un jaudīgu reakciju. Tagad pilsētas domei tā būs jāizskata likumā noteiktajā kārtībā. Starp citu, tas nenozīmē, ka tā noteikti tiks atbalstīta: pašvaldības pārstāvji teic, ka pašvaldības pārziņā esošās maksas stāvvietas ir vajadzīgas, lai regulētu automobiļu plūsmu. Taču, lai kā arī būtu, ļoti aktuālās problēmas apspriešana ir sasniegusi jaunu līmeni.

Par iniciatīvu "Par Liepāju bez maksas autostāvvietām" LSM+ autore uzzināja otrdienas vakarā liepājnieku sociālā tīkla grupā divas stundas pēc iniciatīvas reģistrācijas. Tobrīd bija savāktas 28 balsis. Trešdien drīz pēc pusdienlaika bija savāktas likumā prasītās 400 balsis. Taču liepājnieki turpina parakstīties – ceturtdien ap pusdienlaiku parakstu skaits bija pārsniedzis 1300.

Aicina domāt par šoferiem un stāvvietās noteikt laika ierobežojumus

Liepājnieks Uldis Akselrods, kurš ir šīs iniciatīvas autors, LSM+ atzina, ka nebija gaidījis tādu atsaucību. Rīkoties viņu pamudinājis paša piedzīvotais: "Reiz neilgi pirms astoņiem vakarā novietoju auto Jūrmalas parka rajonā.

Biju pieradis, ka tur automobiļus vienmēr var novietot bez maksas. Un saņēmu sodu. Un nodomāju – Liepāja taču nav tik liela pilsēta, lai būtu vajadzīgas maksas stāvvietas, un tās arī neko neatrisina,

mašīnu plūsma no tā nemainās. Uzskatu, ka plānotājiem jādomā par autovadītājiem un, rekonstruējot ielas, jāveido stāvvietas, nevis tās jālikvidē, kā tas ir populāri pēdējā laikā. Un pašās būtiskākajās vietās jānoteic laika ierobežojums – divas stundas. Ceru, ka šī iniciatīva dos iespēju ja ne atrisināt problēmu, tad vismaz pievērst tai uzmanību."

Kā piemēru tam, ka pilsēta var iztikt bez maksas stāvvietām, viņš gan savā iniciatīvā, gan sarunā ar portālu minēja Ventspili.

Par maksas stāvvietām Liepājā atbild pašvaldības SIA "Liepājas autostāvvietas". Tās vadītājs Armīns Robežnieks LSM+ pastāstīja, ka pavisam pilsētas centrā ir nedaudz vairāk par 500 maksas vietu transportlīdzekļu novietošanai, bet pie Jūrmalas parka to ir 167, turklāt pie parka vietas par maksu ir tikai tūrisma sezonā – no 1. maija līdz 30. septembrim. Šis gads ir pirmais, oktobrī dome apspriedīs rezultātus. No šā gada 1. maija cenas ir paaugstinātas – centrā maksa par stundu tagad ir 70 centi 50 centu vietā, pie Jūrmalas parka pirmā pusstunda ir bez maksas, bet par katru nākamo stundu jāmaksā viens eiro. (Domāju, ka rīdzinieki tagad nervozi ķiķina vai ļoti apskauž).

Salīdzināt ar Ventspili neesot korekti 

Salīdzināt Liepāju ar Ventspili, pēc Robežnieka domām, nav korekti – kaimiņu ostas pilsētā automobiļu plūsma ir būtiski mazāka, un pat lielu pilsētas svētku laikā vienmēr var atrast stāvvietu.

"Mums arī bez visādiem svētkiem ir diezgan liela automobiļu plūsma. Jūlijā 40 stāvvietās centrā apkalpojām vairāk nekā 41 000 mašīnu! To taču nevar salīdzināt ar Ventspili! Jā, jūlijā bija rallijs, taču pilsētas centru tas nekādi neietekmēja.

Maksas stāvvietas vajadzīgas tādēļ, lai neiznāktu tā – agri no rīta visi atbrauc, novieto mašīnas un tikai vakarā aizbrauc. Maksa ļauj arī citiem atrast vietu pilsētas centrā.

Un pie Jūrmalas parka tā tika ieviesta, lai cilvēki varētu novietot auto, aizvest bērnu uz treniņu vai atrakcijām. Turklāt pirmā pusstunda ir bez maksas, lai gan ir jāreģistrējas. Ļoti daudzi izmanto šo iespēju, un mašīnas nestāv visu diennakti. Mīnusi – tuvākās "bezmaksas" ielas ir pilnas ar novietotām automašīnām… Oktobrī visu apspriedīsim – gan finansiālo pusi, gan to, cik pieprasīts ir bezmaksas laiks," LSM+ solīja Armīns Robežnieks.

Domē diskusijas bijušas jau iepriekš

Iniciatīva par maksas atcelšanu par auto novietošanu arī tiks izskatīta pilnībā atbilstoši Pašvaldību likumam, LSM+ apliecināja pilsētas domē.

"Noteikti būs jāvērtē iniciatīvas ietekme uz kopējo satiksmes organizāciju pilsētā, jo gan Liepājas, gan citu lielo pilsētu pieredze rāda, ka automašīnu novietošana kļūst par arvien lielāku problēmu un maksas noteikšana autostāvvietām ir viens no risinājumiem, kā nodrošināt automašīnu apriti intensīvās zonās (kā pilsētas centra ielas), nevis ilgstošu novietošanu stāvēšanai. Maksas autostāvvietu

mērķis nav peļņas gūšana, bet ieguvumi satiksmes organizācijā,"

LSM+ skaidroja Liepājas domes priekšsēdētāja biroja vadītājs Andrejs Rjabcevs.

Diskusija domē par maksas atcelšanu autostāvvietām bijusi ne vienu reizi vien, un tika pat veikts pētījums 2015. gadā, viņš atgādināja. Tolaik speciālistu secinājumi bija tādi, ka bez maksas stāvvietām nebūtu vispār iespējams nekur centrā atstāt auto.

Un vēl. Uldis Akselrods savā iniciatīvā minējis, ka pilsētā nekas netiek darīts, lai palielinātu auto novietošanas vietu skaitu. Tas tā nav. 2022. gadā līdzās Liepājas teātrim tika iekārtota liela, skaista autostāvvieta ar 130 vietām gan vieglajiem automobiļiem, gan autobusiem, ar soliņiem, apgaismojumu un velostatīviem. Gadu iepriekš, kad tika iekārtota izeja uz pludmali Roņu ielas galā, netālu, līdzās klubam "Kursa", tika izveidota autostāvvieta. Kārļa Zāles laukumā pēc rekonstrukcijas arī iekārtota autostāvvieta. Bet lielo – bezmaksas! – autostāvvietu pie "Lielā dzintara" zina visi – tā tika izbūvēta vienlaikus ar koncertzāli.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti