Tuvāko divu mēnešu laikā VNĪ pakāpeniski pieņems šogad plānotos darbus posmos pie Latvijas–Krievijas robežas. Par darbu veikšanu VNĪ noslēdzis 16 līgumus ar 6 būvuzņēmējiem.
10. oktobrī Balvu novadā pieņemti SIA "Nordes būve" paveiktie darbi divos posmos ar kopējo garumu aptuveni 21 kilometrs. Darbus turpina būvuzņēmēji SIA "Citrus Solutions", SIA "Hagberg Construction", SIA "Nordes būve", PS "P un P Būvniecības grupa", SIA "Baltic Construction Company" (BCC) un VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs".
Sadarbībā ar Nacionālajiem bruņotajiem spēkiem (NBS) VNĪ šogad septembrī pabeidza žoga izbūvi 20 kilometru garumā, kas bija unikāls sadarbības modelis, kur VNĪ veica ģenerāluzņēmēja funkcijas, organizēja visu materiālu un resursu sagādi un vadīja būvdarbu procesu.
VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs pastāstīja, ka paralēli vairākās vietās purvainajos apvidos notiek žoga peldošo balstu jeb pontonu uzstādīšana. Patlaban pontoni izbūvēti nedaudz virs 4 kilometriem no šogad plānotajiem 8 kilometriem.
Kopumā līdz nākamā gada oktobra beigām paredzēts izbūvēt pontonus plānotajā 24 kilometru garumā.
"Patlaban redzam, ka žoga un infrastruktūras izbūve notiek, pat nedaudz apsteidzot plānu, un redzam, ka izvirzītos mērķus sasniegsim," pauda Griškevičs.
Tāpat turpinās jau iepriekš, līdz 2019. gadam, izbūvētā žoga defektu labošana, ko veic SIA "Igate" bez papildu finansējuma. Arī šie darbi tiks pabeigti līdz nākamā gada oktobra beigām.
KONTEKSTS:
Trūkstošā Latvijas–Krievijas robežžoga izbūve sākās šī gada aprīlī. Iepriekš uz robežas SIA "Ceļu būvniecības sabiedrība "Igate"" izbūvēja 99 kilometrus žoga, līdz 2019. gadā darbi tika apturēti.
Latvijas–Krievijas robežjoslas infrastruktūru paredzēts izbūvēt 2025. gadā, bet optiskā kabeļa ievilkšanu un kameru uzstādīšanu gar žogu plānots paveikt līdz 2026. gada beigām.
Pabeigtais žogs veidos gandrīz visu 283 kilometru garo robežu ar Krieviju. Bez žoga paliks nepilni 5 kilometri, kas ir robežezeri, robežkontroles punkti un līdzīgas vietas, kur paredzēts cits risinājums.