Video redzams, kā uzņēmuma "Venipak" kurjers ne tikai agresīvi brauc, bet neapdomīgā apdzīšanā gandrīz izraisa smagu sadursmi ar daudzām automašīnām, ieskaitot vairākas smagās mašīnas. Vēl citā fotogrāfijā redzams, ka šī paša uzņēmuma buss apgāzies Baldonē.
SIA "Venipak Latvija" izpilddirektore Sanita Bērziņa skaidroja, ka abi gadījumi tiekot izmeklēti, agresīvais braucējs uz izmeklēšanas laiku ir atstādināts:
"Mēs esam izstrādājuši iekšējās kārtības noteikumus, kas paredz, ka šoferi jeb kurjeri reprezentē uzņēmumu. Tāpēc jāievēro gan ceļu satiksmes noteikumi, gan arī virkne citu normu. Mēs nosodām agresīvu braukšanu jebkādos apstākļos, kas apdraud gan pašu kurjeru, gan arī citus ceļu satiksmes dalībniekus. Tas nav pieļaujami, un ar abiem šoferiem jau veiktas nopietnas pārrunas."
Šogad satiksmes negadījumos miruši 127 cilvēki. Cietuši 3689. Un tas ir vairāk nekā pērn tādā pašā laika posmā. Diskusijās, kas raisās sociālo tīklu vietnēs, vaicāts arī – kādi ir "Venipak" uzņēmuma noteikumi? Vai ātrāka paciņu piegāde ietekmē šoferu algu? Iesaistīta arī Darba inspekcija.
"Venipak" Latvijas Televīzijai skaidroja, ka alga kurjeriem atkarīga no piegāžu apjoma.
Tikmēr "Latvijas pasta" valdes loceklis Kristaps Krūmiņš pastāstīja, ka uzņēmumā darbiniekiem tiek izsniegts tik paciņu, cik viņš reāli spēj piegādāt: "Mēs nedodam apzināti līdzi vairāk, nekā viņš varēs izdarīt. Un, ja šofera darba samaksu ietekmē arī tas, vai ir konstatēti kādi satiksmes noteikumu pārkāpumi, tad faktiski tas arī atbild uz to, ka kurjers nav ieinteresēts kaut ko darīt, pārkāpjot noteikumus. Tikai tāpēc, lai nopelnītu vairāk. Viņam ir jāizdara tas darbs, kas viņam ir iedots līdzi."
Uzlīme uz auto kā prevencija
Vairāki uzņēmumi uz darba automašīnām izvietojuši uzlīmes, uz kurām pausts aicinājums novērtēt šofera braukšanas māku, zvanot uz pievienoto tālruņa numuru.
Būvmateriālu ražotāja "Schwenk Latvija" valdes loceklis Jegors Golubevs Latvijas Televīzijai apstiprināja, ka šī metode strādā.
Astoņu gadu laikā braukšanas kultūra uzņēmumā būtiski uzlabojusies, samazinājies negadījumu skaits, kuros iesaistīti darba auto.
"Mēs sapratām, ka mums vajadzētu piestrādāt pie mūsu šoferu un mūsu apakšuzņēmēju šoferu darba kultūras. Tas, protams, nepatika, jo tā tika uztverta kā papildu un nevajadzīga kontrole. Šoferis zina, ka viņu uzrauga, ka kāds cits satiksmes dalībnieks var piezvanīt, un tas zvans tiks izmeklēts, un mēs skatīsimies, kas tur ir noticis," skaidroja Golubevs.
Arī AS "Dobeles dzirnavnieks" valdes priekšsēdētājs Kristaps Amsils piekrita, ka uzlīmes strādā: "Es domāju, ka šāda uzraksta esamība arī preventīvi strādā. Un citiem ceļu satiksmes dalībniekiem, ja ir kāds novērojums vai kaut ko gribas pateikt par konkrēto situāciju, ir uzreiz redzama informācija, kur ir iespējams vērsties un nodot savu sakāmo."
Arī Latvijas Pasts vērsa uzmanību, ka, lai gan šādas uzlīmes uz pasta automašīnām nav, uz tām ir norādīts uzņēmuma numurs.