Iniciatīvas pārstāve Dace Tillere sēdē uzsvēra, ka viņas iniciatīva balstās uz novērojumiem un personīgo pieredzi. Parakstu vākšanas laikā ar viņu sazinājušies vairāki cilvēki, kuri cietuši sadursmē ar tā sauktajiem stāvdrāžiem. Dace novērojusi, ka uz ielām biežāk ātrumu pārsniedz jaunieši.
Saeimā jau ir pieņemti vairāki ierobežojumi, arī sodi par elektroskrejriteņu satiksmes pārkāpumiem. Satiksmes ministrijas ieskatā, varētu vērtēt vēl kādus ierobežojumus.
"Skrejriteņi palīdz samazināt sastrēgumus. Tomēr viens no galvenajiem izaicinājumiem ir kontrole, un te pašvaldībai ir liela loma," skaidro ministrijas Sabiedriskā transporta pakalpojumu departamenta pārstāvis Jānis Kalniņš.
Kādas nomas skrejriteņu kompānijas pārstāvis sēdē norādīja, ka pieprasījums pēc elektroskrejriteņiem aug ne tikai Latvijā, bet arī visā pasaulē. Elektroskrejritenis kļuvis par nozīmīgu transportlīdzekli.
Iznomātāju ieskatā, ja aizliegtu īres skrejriteņus, strauji pieaugtu personīgo transportlīdzekļu skaits.
Komisijas deputāti pauda uzskatu, ka ir pārsteidzīgi runāt par pilnīgu aizliegumu, bet ir jādomā par sabiedrības drošību.
"Satiksmē ir jābūt tā, ka gājējs ir prioritāte. Un, ja būs traumas, tad jārēķinās, ka būs runa par skrejriteņu aizliegšanu,
tāpēc padomājam , ko visi kopā varam darīt," uzsver Saeimas deputāts Edmunds Jurēvics ("Jaunā Vienotība").
Par iniciatīvas nodošanu tālākai vērtēšanai Tautsaimniecības komisijai vēl būs jālemj Saeimai.