Sadarbojoties Latvijas, Igaunijas un Lietuvas valstu augstākajām revīzijas iestādēm, tiks veikta situācijas izpēte par šobrīd būtiskiem projekta īstenošanas, finansēšanas un starpvalstu sadarbības jautājumiem. Pēc situācijas izpētes par augsta līmeņa riskiem mērķu sasniegšanai tiks informētas visu triju Baltijas valstu valdības, parlamenti un sabiedrība kopumā.
"Mūsu pilnvarojums ir veikt revīziju arī "RB Rail", kas ir kopuzņēmums, ko dibinājušas trīs valstis, un tikai trīs valstis tur kopā varam veikt revīziju. Mēs esam nolēmuši pievērsties trīs jautājumiem: budžetam, laika grafikam un tam, cik tālu valstīs ir nonākušas savā sadarbībā par dzelzceļa lietošanu," sacīja Valsts kontroles padomes locekle Inese Kalvāne.
Revīzija varētu noslēgties nākamā gada vidū.
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.