Lielākie šīs sesijas izaicinājumi saistīti ar tiešsaistes eksāmenu nodrošināšanu, jo arī īsto eksāmenu laikā serveriem radās problēmas. Tāpēc, piemēram, pagājušajā nedēļā eksāmenā kultūrā un mākslā 200 skolēniem eksāmenam sākotnēji pieslēgties neizdevās. Viņi uzdevumus varēja sākt pildīt vēlāk.
Šis ir gads, kad Valsts izglītības satura centrs (VISC) mēģinot saprast, kāda ir gatavība virzībai arī uz lielu eksāmenu kārtošanu tiešsaistē.
"Daudz jaunu lietu šajā eksāmenu sesijā. Un viena, protams, ir digitalizācija, kas sevī ietver ne tikai trīs tiešsaistes pārbaudījumus, bet arī procesu organizēšanu valsts pārbaudījumu informācijas sistēmā. Jebkurā gadījumā pāreja uz tiešsaistes eksāmeniem bija plānota pakāpeniski.
Tad, kad eksāmeni noslēgsies, tiks ļoti kritiski izvērtēti visi šie procesi, lai saprastu, kā rīkoties nākamajā gadā.
Vai atstāt šos trīs tiešsaistes eksāmenus? Vai palielināt to skaitu? Bet to attiecīgi [varēs pateikt] pēc izvērtējuma," norādīja VISC pārstāve Liene Bērziņa.
Centralizēto eksāmenu rezultāti pamatskolu beidzējiem būs zināmi jau šajā trešdienā, 21. jūnijā. Bet vidusskolēniem tie būs jāpagaida vēl nedaudz ilgāk, nekā ierasts.
KONTEKSTS:
No 2022./2023. mācību gada paredzēta pakāpeniska pāreja uz augstākā līmeņa valsts pārbaudes darbu īstenošanu tiešsaistē. Šajā mācību gadā vidusskolēniem bija paredzēti trīs eksāmeni tiešsaistē – programmēšanā (17. maijā), ģeogrāfijā (22. un 23. maijā) un kultūrā un mākslā (14. jūnijā).
Pērn novembrī augstākā līmeņa eksāmena izmēģinājums angļu valodā bija pirmais solis, lai virzītos uz šo noteikumu praktisko realizāciju. Tiesa, daudzās skolās skolēni netika pie pirmā tiešsaistes eksāmena izmēģināšanas.