Salacgrīvā tilta būvdarbu laikā iedzīvotājiem jārēķinās ar troksni no agra rīta līdz vēlam vakaram

Salacgrīvā no pirmdienas, 22. jūlija, tilta pār Salacu būvdarbus organizēs divās maiņās laikā no plkst. 6 līdz 22, lai septembrī varētu novirzīt satiksmi pa pagaidu tiltu. Līdz ar to apkārtnes iedzīvotājiem jārēķinās ar iespējamu būvdarbu radīto troksni ilgākā laikā nekā līdz šim, informēja "Latvijas Valsts ceļi".

Pagaidu tiltam būs pieci laidumi, četri upes un divi krasta balsti. Patlaban notiek darbi pie upes balstu izbūves. Pēc balstu izbūves uz tiem no Ainažu puses uzbīdīs pagaidu tilta kopnes. Pēc pagaidu tilta izbūves tas tiks slogots, lai pārbaudītu tilta nestspēju, un tikai pēc pārbaudes tiks pārvirzīta satiksme uz to. 

Līdz šim galvenie darbi bijusi būvniecības vietas sagatavošana Salacas krastos, kā arī sagādātas konstrukcijas pagaidu tiltam un būvniecības tehnikai nepieciešamā upes platforma. Krasta balstu vietās ir izbūvēta nostiprinājuma rievsiena, uz tās tiks izbūvēts krasta balsts, kas kalpos kā enkurojums visam pagaidu tiltam.

Būvdarbu gala termiņš ir 2025. gada rudenī.

Esošo tiltu paredzēts pilnībā nojaukt un tā vietā uzbūvēt jaunu četru laidumu tēraudbetona siju tiltu ar jauniem balstiem un tērauda sijām. Abās tilta pusēs zemtilta daļā paredzēts izveidot gājēju ietvi. Ainažu pusē zemtilta ietve tiks savienota ar esošo ietves konstrukciju, kura izbūvēta gar Salacas upi, Rīgas pusē ietve būs izveidota lokāli, tās galā izbūvēs jaunas kāpnes. Gājēju infrastruktūru izbūvēs arī uz tilta. 

Darbus veic pilnsabiedrība "NB&Tilts" par līgumcenu 14 971 552,94 eiro (bez PVN). Pilnsabiedrību veido uzņēmumi SIA "Nordes būve" un SIA "TILTS".

Tilta projekta izstrādi pasūtīja Salacgrīvas pašvaldība, projekta autors – SIA "Projekts 3", būvuzraudzību nodrošinās AS "Ceļuprojekts". 

Tilts pār Salacu uz valsts galvenā autoceļa Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) ietilpst Eiropas transporta tīklā (TEN-T), kā arī ir Eiropas nozīmes autoceļu maršruta E67 jeb "Via Baltica" posms, kas nodrošina vietējo un starpvalstu satiksmi, kā arī militāro mobilitāti.  

Jauna tilta būvniecību trešā militārās mobilitātes projektu uzsaukuma ietvaros līdzfinansē Eiropas infrastruktūras savienošanas instruments (EISI).

KONTEKSTS:

Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.

Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā, caur kuru saņēma 7,5 miljonu eiro līdzfinansējumu.

Lai paātrinātu tilta būvniecību, valdība atbalstīja tā pārņemšanu no Limbažu novada pašvaldības valsts īpašumā bez atlīdzības. Pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.

Iepirkumā par tilta pārbūvi uzvarējusi piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvājusi veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro bez PVN.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti