Latvijas skolēnu interese par šo vieslekciju sestdien, 20. aprīlī, bija patiešām liela – ieradās vairāk nekā 200 skolēnu.
Toms Krofords ir piemērs tam, kā matemātiku un citus STEM priekšmetus mācīt stilīgi. Tā, lai skolēni tos gribētu mācīties un varbūt kāds arī iemīlētu matemātiku.
"Es domāju, ka matemātika var izglābt pasauli. Protams, es neesmu neitrāls, jo pats esmu matemātiķis, bet šodien es šeit runāšu par savu pētījumu jeb to, kā es izmantoju matemātiku un matemātisko modelēšanu, lai paredzētu to, kur tieši okeānā koncentrēsies piesārņojums. Un tad, kad, izmantojot matemātiku, to var uzzināt, tad var efektīvi sūtīt attīrīšanas komandas uz konkrēto vietu. Tādējādi izglābjot okeānu un, cerams, arī pasauli," teic pētnieks.
Matemātiķis ir aktīvs arī straumēšanas platformā "Youtube", un viņa kanāls ir populārākais matemātikai veltītais kanāls šajā platformā. Viņš pats saka – laikam entuziasms ir milzu popularitātes pamatā: "Tas, ko man saka mani studenti, kuriem es mācu Oksfordā, – ka es kļūstu ļoti sajūsmināts, tad, kad es runāju par matemātiku. Tas, ka es esmu tik entuziasma pilns, rada viņiem vēlmi mācīties vairāk. Vismaz tā viņi saka."
Un skolēniem patika.
RTU Inženierzinātņu vidusskolas skolnieks Kristaps Grava neslēpj sajūsmu: "Lekcija bija vienkārši superīga. Man patika tas, cik ļoti enerģiski viņš stāstīja. Un matemātika mani pašu uzrunā. Es esmu arī redzējis viņa "Youtube" kanālu. Patiešām interesanti!" Jautāts, vai viņš arī tic, ka matemātika var izglābt pasauli, Kristaps atbild: "Absolūti!"
"Es uzzināju par šo lekciju no draudzenes, kura dzīvo Anglijā. Es pieteicos, jo mani interesēja, kā matemātiku var izmantot īstajā pasaulē, ka matemātika nav bezjēdzīga," stāsta Āgenskalna Valsts ģimnāzijas skolniece Elza Bērziņa.
Taču patiesībā matemātikas pārzināšana ir milzu priekšrocība jebkurā darbā un sadzīvē, saka matemātiķis.
"Arī tagad, kad tu mani intervē, tu savā galvā noteikti rēķini, cik ilgi mēs runājam, cik daudz tu no tā izmantosi. Matemātika visu laiku ir tavā galvā, pat tad, kad tu to neapzinies. Mēs visi izmantojam matemātiku un ciparus katru dienu, bet patiesībā matemātika uztrenē tevi dažādu problēmu risināšanā."
RTU padomes priekšsēdētāja vietniece Anita Straujuma par pētnieku saka: "Toms ir viens no piemēriem, kā stāstīt interesanti par to, un tad jau vēlāk, kad bērni un jaunieši saprot to pielietojumu, tad ir pavisam cita attieksme pret to. Cita interese. Cita enerģija apgūt to priekšmetu."
To apliecina arī lekcija – smaidi, smiekli, aplausi. RTU pat nācies atrast lielāku telpu, lai tajā satilpinātu vairāk nekā 200 skolēnu.