Aptauja: podkāstus klausās teju puse Latvijas iedzīvotāju

Raidierakstus jeb podkāstus klausās 49% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 16 līdz 74 gadiem, tā secināts aptaujā par podkāstu patēriņa īpatnībām Latvijā. Lielākoties ļaudis podkāstus klausās zināšanu papildināšanas, izklaides un izziņas nolūkos. Salīdzinot ar 2021. gada aptaujas datiem, klausītāju interese ir palielinājusies par ziņām un politiku, kā arī patiesiem kriminālstāstiem.

Atpazīstamāko raidierakstu TOP3 Latvijā veido: "Cilvēkjauda", "Bize Vaļā" un "Pa kluso". Savukārt populārākie Latvijas Radio veidotie raidieraksti, kurus minējuši aptaujas dalībnieki, ir "Krustpunktā", "Ģimenes studija", "Atvērtie faili", "Diplomātiskās pusdienas" un "Vai tas ir normāli?".

"Lai gan podkāsti Latvijā joprojām ir salīdzinoši jauna mediju kategorija, tā vienlaikus arī aug un mainās. Piemēram, "Youtube" platforma kļuvusi par pārliecinoši patērētāko platformu saturam, kas sākotnēji tika definēts kā audio saturs," norāda Latvijas Radio podkāstu redaktors  attīstītājs Andrejs Siliņš.

Katru nedēļu vismaz vienu podkāstu klausās 16% auditorijas, savukārt raidierakstu ikmēneša auditorija sasniedz 28%. Pēdējā gada laikā podkāstu patērētāju loks audzis par 9,2%, liecina "PHD Latvia" pētījuma dati.

Gandrīz puse podkāstu klausītāju atzīst, ka regulāri jeb vismaz reizi nedēļā klausās līdz trīs raidierakstiem. Pietiekami liels ir arī to respondentu skaits (36%), kas raidierakstus klausās retāk nekā reizi nedēļā.

Kā norāda aptaujas dalībnieki, tad zināšanu papildināšana, izklaide un vēlme sekot līdzi ziņām un jaunumiem ir galvenie iemesli, kādēļ viņi ikdienā klausās podkāstus. Gandrīz trešdaļa raidierakstus klausās sava brīvā laika aizpildīšanai, savukārt kā iedvesmas avots podkāsti kalpo teju ceturtajai daļai aptaujas dalībnieku.

Latviešu valodā podkāstus klausās ap 59% iedzīvotāju, krievu – 41%, bet angļu – vidēji 30% respondentu.

Lielākā daļa auditorijas (67%) raidierakstu klausīšanai izmanto "Youtube" platformu. Nākamo populārāko platformu – "Spotify" – izmanto divas reizes mazāka auditorija. Latvijas Radio mobilā lietotne ierindojas izmantotāko platformu topa trešajā vietā un ir minēta 10% atbilžu. Līdz ar "Google Podcasts" platformas darbības pārtraukšanu Latvijas Radio savu podkāstu saturu sāk piedāvāt "Youtube Music" platformā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti