Panorāma

ĀCM uzliesmojuma dēļ jānokauj vairāk nekā 500 cūku

Panorāma

Panorāma

Daļa koplietošanas auto svētkos nebūs pieejami

Dzērājšoferu riska dēļ daļa koplietošanas auto svētkos nebūs pieejama

Reaģējot uz iepriekšējos gados policijas pieķerto dzērājšoferu skaitu, kā arī uz reibumā izraisīto negadījumu statistiku, savus ierobežojumus saulgriežos ieviesīs vairāki auto koplietošanas pakalpojumu sniedzēji. Uzņēmumu pārstāvji norāda, ka risks ir pārāk augsts. Tāpēc daļa koplietošanas auto svētku naktīs nebūs pieejama. 

Tas, ka skaistās saulgriežu svinēšanas tradīcijas daļai autovadītāju iet roku rokā ar braukšanu reibumā, nav paslīdējis garām arī auto koplietošanas pakalpojumu sniedzējiem. Viņi gan apgalvo, ka 99% klientu ir apzinīgi. Un tomēr svētku naktīs daudzi koplietošanas auto nebūs pieejami, jo saulgriežos risks iekļūt dzērājšofera izraisītā negadījumā esot pārāk augsts. Piemēram, "CityBee" jaunus braucienus nebūs iespējams uzsākt trīs saulgriežu naktis pēc kārtas.

"Jāņu periods ir savā ziņā bīstamāks, daudz vairāk starpgadījumu ar dzērājšoferiem. Diemžēl braukšanas kultūra mūsu valstī vēl nav spējusi šo fenomenu pilnīgi iznīcināt," ar nožēlu atzīst "CityBee Latvija" reģionālais vadītājs Krištofs Hegedjušs.

Arī "Bolt drive" koplietošanas auto noteiktās vietās nebūs pieejami divas naktis pēc kārtas: "Līgo un Jāņu naktī no plkst. 23 līdz 7 (no sestdienas uz svētdienu un no svētdienas uz pirmdienu) tiks daļēji ierobežota piekļuve "Bolt Drive" automašīnām. Tās automašīnas, kas atradīsies publisko svētku pasākumu apkārtnē, konkrētajā laika posmā nebūs pieejamas nomai." 

"Carguru" dibinātājs un vadītājs Vladimirs Reskājs stāsta, ka gada laikā saskārušies ar divu dzērājšoferu klientu izraisītām avārijām. Uzņēmums līdzīgi kā pārējie neapstiprina jaunus klientus naktīs. Lai gan "Carguru" pakalpojums darbosies arī svētku naktī, uzņēmums brīdina, ka

noteikumu pārkāpšanas gadījumā viens brauciens var izrādīties pat dzīvokļa cenā,

jo, piemēram, dzērājšofera gadījumā nedarbojas "Kasko" apdrošināšana. Šādi tas notika ar vienu no uzņēmuma klientiem, kurš reibumā iznīcināja koplietošanas braucamrīku.

"Pirmkārt, viņam jāsamaksā mums, jo tā mašīna nebija vairs remontējama – kaut kādi 30 000. Aptuveni 30 000 valstij. Un tad vēl visi sodi. Tas brauciens viņam izmaksāja ap 70 000 eiro. Tā vietā, lai izsauktu taksi, aizietu  kājām," teic Reskājs.

Visi minētie koplietošanas auto uzņēmumi arī uzsver, ka, pārkāpjot satiksmes noteikumus ar nomas auto, jārēķinās ne vien ar sekām un valsts noteiktajiem sodiem, bet arī ar papildu sodu no uzņēmuma. Piemēram, braukšana reibumā var nozīmēt gan papildu ievērojamu naudas sodu, gan arī pakalpojuma bloķēšanu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti