Zemgales vidusskolā Slampē valda miers un klusums. Pedagogi devušies atvaļinājumā. Jūnijā notikušais matemātikas eksāmens daudziem bijis nepārvarams šķērslis, lai iegūtu vidējo izglītību. No 21 skolēna eksāmenu nokārtojuši 12. No tiem, kuri mācījās tālmācības programmā, eksāmenu nav nokārtojis neviens, bet no četriem, kuri pērn nenokārtoja un šogad eksāmenu lika vēlreiz, paveicies tikai vienam.
"Šī situācija ir sliktākā novadā. Mums šis ir ļoti slikts antirekords mūsu novadā. Ir jāstrādā ar skolu, ar skolas vadību, vai tiek šis process pārraudzīts, šis ir signāls, ka kaut kas nav kārtībā pašā skolā," vērtēja Tukuma novada Izglītības pārvaldes vadītāja Dace Strazdiņa.
Situācija vēl tiks analizēta, lai noskaidrotu patiesos iemeslus vājajām zināšanām matemātikā. Vienādi slikti rezultāti ir bijuši abās 12. klasēs, kur matemātiku māca divi pedagogi.
"Būs jāizskata arī skolotāja atbildība, kā strādāja un kādas metodes izmantoja. Tā ir pedagoga atbildība, kādu saturu viņš iedod skolēniem," piebilda Dace Strazdiņa.
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) valsts sekretāra vietniece Kristīne Niedre-Lathere norādīja, ka sliktie matemātikas rezultāti ir ilgāka procesa sekas. Niedre-Lathere piekrita, ka daļa atbildības par to, kā tiek sagatavoti skolēni, gulstas uz pedagogu pleciem.
"Tas tiešām ir arī pedagoga faktors, un jāpievērš lielāka vērība pedagogu sagatavošanai, nav pazudis arī pedagogu trūkums," teica Niedre-Lathere.
Citu eksāmenu rezultāti Zemgales vidusskolā ir labi. Bet tiem, kuri eksāmenu matemātikā nav nokārtojuši un nav ieguvuši vidējo izglītību, būs iespēja savas zināšanas parādīt, liekot eksāmenu nākamgad. Tiesa gan, 12. klasē mācīties viņi vairs nevar atgriezties.