Pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados Zviedrijā ražotās amfībijas veidotas tā, lai izbrauktu Zviedrijas purvus un smagās ziemas, bet, ja grib, ar tām var pārbraukt arī Daugavu. Tām ir laba kravnesība – vienlaikus var vest 10 cilvēkus, ieskaitot šoferi, un vēl 800 kilogramu kravu.
Biedrības "SOS palīdzība Ukrainai" valdes priekšsēdētājs Emīls Paupe-Balodis pastāstīja, ka šo tehniku mēdz izmantot arī kā mobilu mīnmetēju pozīciju, tomēr vispiemērotākā tā ir ievainotu karavīru izvešanai no sarežģītas vides, kā arī, lai piegādātu karavīriem frontē nepieciešamo – kaujas komplektus, ēdienu, ūdeni.
Amfībijas iegādātas Norvēģijā un turpat arī restaurētas. Galvenie darbi bija dzinēju labošana. Ritošajā daļā bija jānomaina gultņi, kāpurķēdes un to dzenošie ritentiņi. Viss kopā izmaksājis aptuveni 80 000 eiro jeb 20 000 par katru vienību.
Nākamreiz biedrība "SOS palīdzība Ukrainai" akcijā pievērsīsies enerģijas jomai, un palīdzības pakā galvenokārt būs ģeneratori un akumulatori. Ukrainas vēstnieks Latvijā Anatolijs Kucevols uzsvēra, cik svarīgi ir Rietumu valstīm atbalstīt Ukrainu ar gaisa aizsardzības sistēmām:
"Tas nav tāpēc, ka jums, visticamāk, tās šobrīd nevajag. Ukraina pašlaik var izmantot gaisa aizsardzības sistēmas, un tad mēs mazāk runātu par vajadzīgo atbalstu enerģijas infrastruktūrai, ko mēs diezgan esam zaudējuši, un mēs neprasītu partneru atbalstu tās atjaunošanā."
Uz Ukrainu nosūtītās amfībijas iegādātas ar latviešu diasporas Amerikā ziedotāju atbalstu. Diasporas atbalsts ir liels, piemēram, viena Ņūdžersijas ziedotāja atbalsts bijis pietiekams, lai nosegtu visu amfībiju iegādi, restaurāciju un piegādi Ukrainā.