Panorāma

Vai ES gatava aizliegt Krievijas graudu importu?

Panorāma

Ēnu ekonomikas apkarošanas plāns ir, bet vai gana ambiciozs?

Vai vilciens vēl joprojām ir uzticamākais transportlīdzeklis?

Vai vilciens vēl joprojām ir uzticamākais transports?

"Pasažieru vilciena" likstas turpinās. Arī vakar kavējumi bijuši teju visās vilcienu līnijās, un iedzīvotājiem vilcieni bija jāgaida pat 200 minūtes jeb vairāk nekā trīs stundas. Uzņēmuma priekšsēdētājs uzsver, ka atbildību jāuzņemas jauno elektrovilcienu ražotājam "Škoda-Vagonka", savukārt satiksmes ministrs sagaida tūlītējus risinājumus. 

Ir pulksten 23 vakarā, un Rīgas centrālajā stacijā – netipiska rosība. Pasažieri spiesti mainīt savus plānus, jo "līdz šim uzticamais vilciens" kavē


Pasažiere Monta: Man ir apnicis, ka tas bieži vien kavē. Tas ir diezgan kaitinoši, sevišķi pēc garas darba dienas gaidīt kaut kādu vilcienu. Es pat nezinu iemeslu, kapēc kavē, kas tie par tehniskiem iemesliem. Vajadzētu to visu sakārtot, bet, ja kavē, to laicīgi paziņot. Esmu aplikācijā uzlikusi arī tos paziņojumus, bet tur nekas nenāk.

Pasažiere Marika: Neviens nav paziņojis. Uz tablo bija 10 minūtes, ka kavēsies. Pēc tam bija 12 minūtes. Kad vēl vilciena nebija, iedegās nākamā vilciena laiks, un es neko vairs nezinu. 

Pasažiere Kristiana: Iepriekš braucu no Līvāniem ar Daugavpils vilcienu. Tur vairāk nekā stundu nokavējām, līdz ar to šeit jau vairāk nekā pusstundu. Cerams, sagaidīsim! Paldies Dievam, nav uz darbu vai kaut kas būtisks, bet tiem, kam atceļas reisi... Es pat nezinu... Ziema!


Kavējumu iemesli ir dažādi. Kādās līnijās dedzis aizliedzošais luksofora signāls, citās – vilciens viensliežu līnijas posmā gaidījis, lai palaistu garām pretimnākošo vilcienu. Arī laikapstākļi. Sasalstoša lietus un liela vēja dēļ posmā Rīga–Aizkraukle bija radies apledojums gan jauno elektrovilcienu strāvas noņēmējam, gan strāvas kontakttīkliem. Tāpēc veidojusies vilcienu rinda un ap desmitiem vakarā kavēti vai atcelti bija septiņi reisi, kas brauca pa šo līniju.

"Šajā gadījumā, skaidrs, ka "Škodai" jāuzņemas atbildība par to, lai piegādātu mums kvalitatīvu produktu un mēs par to ar viņiem arī visu laiku runājam. Ne tikai runājam, bet pieprasām no viņiem arī rīcību. Ja rīcība neseko, mums ir līgumā paredzētas soda sankcijas un tās mēs no viņiem pieprasīsim," norādīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Taču, aplūkojot datus pēdējo trīs gadu laikā, vilciena reisu kavējumi procentuāli tikai pieaug. Pērn salīdzinājumā ar 2021. gadu tas pieaudzis par 0,59%.  

Grigulis gan pauda, ka pēdējo gadu laikā uzņēmums "vairāk vai mazāk" ir turējis ļoti augstu grafika izpildes latiņu: "Mēs esam tuvu pie 99%. Faktiski, tikai šī pēdējā mēneša, pusotra laikā, kad operējam jaunos vilcienus, statistikas dati ir mazliet pasliktinājušies."

Taču satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie") uzsvēra, ka viņa pacietības mērs ir pilns:

"Es gaidu skaidrus risinājumus, vai arī mēs attiecīgi rīkosimies jau ar nopietniem lēmumiem. Šajā gadījumā es sagaidu arī maksimālus iespējamus sodus "Škodai" par šo situāciju."

Kaut arī šodien situācija ir labāka nekā vakar,  viens reiss tomēr bijis atcelts neuzlādētas vilciena baterijas dēļ. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti