Norādītajā laika periodā transportlīdzekļu satiksmi Lāčplēša ielas posmā no Satekles ielas līdz Kalupes ielai organizēs pa divām joslām – pa vienai katrā virzienā.
Kalupes ielas savienojums ar Lāčplēša ielu uz laiku būs slēgts, savukārt gājējiem izveidota jauna pāreja Lāčplēša ielā pie Kalupes ielas.
Rīgas domes Satiksmes departaments atļauju ieviest tik apjomīgus satiksmes ierobežojumus izsniedzis, izvērtējot visus apstākļus, lai satiksmes izmaiņu radītie apgrūtinājumi autovadītājiem būtu pēc iespējas īsu laiku. Viens no nozīmīgiem nosacījumiem ir, ka
būvdarbi strikti jāpabeidz plānotajos termiņos, lai satiksmi normālā kārtībā varētu atjaunot līdz Dziesmu un deju svētkiem.
Pašvaldība atvainojas par radītajām neērtībām un aicina transportlīdzekļu vadītājus un iedzīvotājus sekot līdzi izmaiņām, savlaicīgi plānojot pārvietošanās maršrutu, lai nokļūtu izvēlētajā galamērķī.
Par darbu veikšanu atbildīgā pilnsabiedrība "Bererix" nodrošina ceļa zīmju izvietošanu, iedzīvotāju un uzņēmumu, kuri atrodas minētajā ielas posmā, transportlīdzekļu piebraukšanu pie dzīvesvietas vai uzņēmuma, kā arī operatīvā un sabiedriskā transporta satiksmi.
Ja darbus Lāčplēša ielā pabeigs ātrāk un to varēs atvērt autotransporta satiksmei, "Bererix" sadarbībā ar iesaistītajām pusēm to atvērs, par to informējot sabiedrību.
Laiks, kurā darbi tiek veikti, izvēlēts apzināti. Būvnieki paredz, ka, sākoties skolēnu brīvlaikam, satiksme mazināsies. Taču vienlaikus būvdarbi jāpabeidz līdz Dziesmu un deju svētkiem, tādēļ diži kavēties arī nedrīkst.
Satiksme krietni sabremzēta
Pašlaik Rīgā vienlaikus būvdarbi notiek Gogoļa ielā, Daugavas krastmalā, Dzirnavu ielā, arī Lāčplēša ielā. Ar to šobrīd jāsadzīvo rīdziniekiem un pilsētas viesiem.
Līdz ar to brauciens no Salu tilta beigu posma līdz Lāčplēša un Spīdolas ielu krustojumam dienas vidū LTV prasīja vairāk nekā 38 minūtes. Tādēļ tiem, kas dodas centra virzienā, ieteicams – vai nu izvēlēties citus maršrutus vai būvdarbu laikā izvēlēties citus pārvietošanās veidus.
LTV uzrunāto autobraucēju viedokļi gan ir atšķirīgi.
Līga un Edgars situāciju vērtē kā briesmīgu, bet vienlaikus pierobežojumu iemeslu: "Mēs kādas minūtes 40 stāvam. Bet, ja tas vilciens būs labs, tad mēs esam arī ar mieru pagaidīt."
"Es esmu ļoti neapmierināts, jo visas centrālās piebrauktuves Rīgā vienlaikus tiek remontētas. Kas notiek? Jūs paši redzat. Tas nav normāli. Es saprotu, ka jāapgūst Eiropas nauda, bet tas nav riktīgi," uzskata Alens.
"Visur jau "Rail Baltica" būvniecības dēļ zem dzelzceļa izkļūšana šogad ir kļuvusi arvien grūtāka. Tā kā, nu ko padarīt, pēc tam jau būs vieglāk," sacīja Herberts.
"Es domāju, ka ļoti traki. Es te stāvu jau kādas 30-40 minūtes. Nav patīkami, protams," sacīja Nikolajs.
"Protams, ir nepatīkami, bet es gaidu jauno dzelzceļu "Rail Baltica". Esmu gatava paciest. Vienkārši jāierēķina ilgāks laiks ceļā," sacīja Laura.
KONTEKSTS:
"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.
Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts būvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2026. gada līdz 2030. gadam.