Precizējums
Precizēts tramvaju vagonu skaits, kuriem nepieciešams remonts.
Vēl 2019. gadā "Daugavpils satiksme" iegādājās astoņus Krievijā ražotu tramvaju vagonus. To par kļūdu neuzskata, jo ja būtu pirkuši no uzņēmumiem Eiropā, atļauties varētu mazāku tramvaju skaitu.
Norādot, ka vēl liela daļa vagonu ražoti 80. vai pat 70. gados, Daugavpilī lēš, ka Krievijā ražotas rezerves detaļas nepieciešamas divām trešdaļām tramvaju parka.
"Diez vai kāda Eiropas rūpnīca tieksies pārkārtot savu ražošanu, lai ražotu detaļas kādam konkrētam "Daugavpils satiksmes" pasūtījumam," teica PSIA "Daugavpils satiksme" valdes loceklis Artis Druvinieks.
Ar Daugavpils Lokomotīvju remonta rūpnīcu "Daugavpils satiksme" pārrunā citu risinājumu – vecos tramvajus modernizēt. Izbūvēt zemās grīdas un pāriet uz Eiropā ražotām detaļām.
Kā skaidroja Druvinieks, nepieciešamie darbi vienam tramvajam izmaksātu ap 900 tūkstošiem eiro un remonts šobrīd nepieciešams vismaz 20 vagoniem.
Pašvaldības uzņēmumam šādas naudas nav. Daugavpils maijā vērsās pie Saeimas, lūdzot paredzēt izņēmumus plānotajos likumu grozījumos. Līdzīgi kā "Daugavpils satiksme", par saviem vagoniem nepieciešamu rezerves daļu iegādi, bažas paudis arī "Pasažieru vilciens". Tur norāda, ka detaļas iegādājas nevis tieši no Krievijas vai Baltkrievijas, bet no starpniekiem Eiropā.
Saeimas Budžeta un finanšu komiteja šī jautājuma skatīšanu ir atlikusi, prasot komentāru dažādām instancēm.
"Atsevišķu atļauju izsniegšana sankciju izņēmumu piemērošanai būtu izņēmums no vispārējā principa un pieļaujams tikai un vienīgi īpašos gadījumos, piemēram, apstākļos, kad nepieciešams nodrošināt starptautisko tiesību principus u.tml. Turklāt izņēmumi piemērojami, balstoties uz argumentētu šo īpašo apstākļu pamatojumu," norādīja Satiksmes ministrija.
"Kaut kādā pārredzamā laika periodā, var rasties problēmas. Šobrīd mēs dzīvojām no tām rezervēm, kas mums ir, bet kā jebkurām rezervēm, tām ir tendence izbeigties," tikmēr brīdināja PSIA "Daugavpils satiksme" valdes loceklis.
Satiksmes ministrijā vēl norādīja, ka citas pašvaldības veiksmīgi nomainījuši sabiedriskā transporta autoparkus, piesaistot Eiropas Savienības līdzfinansējumu. Autobusi Daugavpilī ir jauni un Eiropā ražoti.