Vērtējot kopējo pedagogu skaitu, Čakša sacīja, ka iztrūkums nav liels.
"Ja mēs raugāmies uz visu kopējo pedagogu skaitu, tad trūkst aptuveni 3% pedagogu. Ja mēs skatāmies procentuāli, tas nav daudz. Savukārt, ja mēs to izliekam uz visu Latvijas karti, tad katrā skolā pietrūkst viena skolotāja. Ja skatāmies reģionāli, tad lielākais skolotāju trūkums ir tieši Rīgā," sacīja ministre.
Skaidrojot pedagogu trūkumu Rīgā, Čakša norādīja, ka tas galvenokārt saistīts ar atalgojuma sistēmu: "Jāsaka, ka koeficienti mazliet apdala Rīgu. Tāpēc es uzstājīgi virzu jauno finansēšanas modeli, kas neļauj skolotājiem būt apdalītiem dažās vietās."
Tāpat ministre norādīja, ka tiekot strādāts pie tā, lai piesaistītu jaunus pedagogus, tomēr rezultātus tam varēšot redzēt vien pēc 3–4 gadiem.
"Stipendijas tiem, kas mācās par skolotājiem, neklātienes [studiju] apmaksātas budžeta vietas, budžeta vietu skaita palielinājums. "Mācītspēkā" vakar sākās vasara sesija – 102 cilvēki, kas vēlas kļūt par skolotājiem. Es teiktu, ir ļoti daudz vietu, kur mēs šobrīd investējam, lai iegūtu jaunus skolotājus. Es domāju, vēl ir jāaktivizē tie, kuriem jau ir iespēja būt skolotājiem, bet kuri ir aizgājuši citās profesijās. (..) Šobrīd tie, kas sāk mācīties, būs pilnvērtīgi skolotāji pēc četriem gadiem," pauda Čakša.
Raugoties uz nākotni, Čakša atzīmēja, ka absolūtos skaitļos skolotāju skaitam vajadzētu būt pietiekamam, bet galvenā problēma esot tā, ka patlaban liels skaits skolotāju ir pirmspensijas vecumā. Ministre atkārtoti uzsvēra, ka galvenie instrumenti jaunu pedagogu piesaistei ir atalgojuma un profesijas prestiža celšana.