Daugavpilī iestrēgst elektroniskās pasažieru uzskaites sistēmas ieviešana sabiedriskajā transportā

Dienas kārtībā Daugavpilī šobrīd ir jautājums, cik pasažieru pilsētā lieto sabiedrisko transportu un kā par šo pakalpojumu maksāt. Elektroniskā uzskaites sistēma valsts mērogā jāievieš līdz šī gada beigām, bet pagaidām šo funkciju Daugavpilī uzņēmumā "Daugavpils satiksme" veic biļešu konduktori. Elektroniskās uzskaites sistēmu pilsētā ieviest piedāvā divi pretendenti. Piedāvātās summas ir 4 līdz 5,6 miljoni eiro, tomēr pašvaldībai tas ir par dārgu.

Daugavpilī iestrēgst elektroniskās pasažieru uzskaites sistēmas ieviešana sabiedriskajā transportā
00:00 / 04:28
Lejuplādēt

Mūsdienīgu biļešu un norēķinu sistēmu risinājumu, kas vērsts uz lietotāju ērtību, Daugavpils sabiedriskajā transportā meklē jau vismaz divus  gadus, un arī pasažieri šīs pārmaiņas gaida.

Plānots, ka aptuveni 100 konduktoru vietā "Daugavpils satiksmē" darbosies elektroniskā pasažieru uzskaites sistēma. Tā ir nepieciešama, bet tās ieviešana pilsētā iestrēgusi un rit smagnēji, atzina "Daugavpils satiksmes" valdes loceklis Artis Druvinieks:

"Situācija ir ļoti komplicēta. Process ir ievilcies jau divu gadu garumā. Ir jānonāk līdz kādam rezultātam. Tas nepieciešams "Daugavpils satiksmei" un Daugavpils pilsētai kopumā. Projekts ir apjomīgs, un tas ietver vairākas sastāvdaļas, un ar to var izskaidrot, kāpēc šis konkurss ir ievilcies."

Viss atduras piedāvājuma summās, jo tās nav mazas, sacīja Druvinieks:

"Specifikācija ir ļoti plaša, un iepirkums ir sarežģīts. Visiem ir liels pārsteigums par šo salīdzinoši augsto cenu piedāvājumu. Mēs gaidījām draudzīgāku cenu.

Šobrīd ir piedāvātas divas cenas: apvienība SIA "DTM" un AS "SW Traffic" – 4 020 100 eiro, SIA "Transact Pro" – 5 650 000 eiro."

Izskata iespēju konkursu anulēt

Raugoties uz konkursa piedāvājumiem, finansējums, kas jāparedz elektroniskās pasažieru uzskaites sistēmas ieviešanai Daugavpilī, pārsteidz arī pilsētas domes vadību, taču vēlme pilsētā ieviest modernāko tehnoloģiju ir, norādīja Daugavpils valstspilsētas pašvaldības domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Aleksejs Vasiļjevs ("Latvijas Krievu savienība"):

"Mēs negaidījām tik lielas summas.

Tur piedāvājumos bija iekļautas iespējas samaksāt par braukšanu ar bankas karti, QR kodu, mobilo aplikāciju, iekļaujot maršrutu plānošanas sistēmas. Tā bija vismodernākā sistēma Latvijā šobrīd."

Līdzīgās domās par attīstības vīziju ar perspektīvu "Daugavpils satiksmē" bija arī uzņēmuma vadītājs Druvinieks: "Ja darām, tad, kā latviešu teicienā, darām labi. Mēs izmantotu vienu no labākajām sistēmām valstī."

Pašvaldībā izskata arī iespēju šo elektroniskās pasažieru uzskaites sistēmas ieviešanas konkursu anulēt un izsludināt jaunu, norādīja Daugavpils valstspilsētas domes priekšsēdētāja vietnieks bezpartejiskais Valērijs Kononovs:

"Pāragri runāt par rezultātiem. Notiek vērtēšana, gala lēmumu pieņems Iepirkuma komisija. Neizslēdzu iespēju, ka tiks izsludināts jauns iepirkums, izvērtējot šī pakalpojuma pakotnes aktualitāti."

Šādam variantam ir savas negatīvās puses, norādīja Druvinieks: "Biedē, ka tas var pagarināt īstenošanas procesu. Tas būtu negatīvi."

Vienlaikus domes priekšsēdētāja vietnieks Vasiļjevs atzina, ka laika pārdomām nav daudz:

"Pilnīgi mēs nevaram atteikties no šīs sistēmas ieviešanas. Tās ir valsts prasības. Līdz 2024. gada beigām mums tā ir jāievieš."

Daugavpils pašvaldībai jau tuvākajā laikā būs jālemj – sludināt jaunu konkursu vai arī atvēlēt 4 vai 5,6 miljonus eiro pasažieru uzskaitei sabiedriskajā transportā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti