Dienas ziņas

Jēkabpils novadā atklāj "Latvenergo" saules elektrostaciju

Dienas ziņas

Lauksaimnieku prasības tiek pildītas, protestus nesola

Salacgrīvas tilta būvnieki: Darbs ir izaicinošs

Salacgrīvas tilta būvnieki: Darbs ir sarežģīts

Sācies aktīvs darbs pie gandrīz 15 miljonu vērtā Salacgrīvas tilta projekta īstenošanas. Tilta demontāža vēl priekšā – darbi gaidāmi šoruden, bet patlaban notiek pagaidu tilta būvniecība. Būvnieki atzīst, ka darbs nav vienkāršs, jo jāņem vērā ne tikai celtniecības nianses, bet arī tas, ka Salacas upei nārsta dēļ ir trīs periodi, kuros nedrīkst veikt darbus upes gultnē.

Pie Salacgrīvas tilta sākusies pamatīga rosība – nemitīgi piebrauc un aizbrauc kravas mašīnas, darbinieki ar kuģīti uz upē esošās platformas piegādā nepieciešamos materiālus. Tiek būvēts pagaidu tilts.

"Šobrīd tur tiek ievietoti pagaidu tilta balsti. Tās ir metāla caurules – celtne, ko iegremdē ūdenī, tad ar vibro iegremdētāju tās tālāk iedzen līdz pat pieciem metriem gruntī, tādā veidā veidojot balstus," skaidroja SIA "Nordes būves" padomes priekšsēdētājs Juris Frīdmanis.

Izaicinājumi esot vairāki. Viens no tiem – tieši pagaidu tilta būvniecība.

Līdz 15. augustam visi darbi upes gultnē ir jāpabeidz, jo tad stājas spēkā liegums zivju nārstošanas dēļ.

Otra problēma esot cietā grunts, norādīja Frīdmanis: "Vecā tilta balsti tika guldīti tieši uz grunts. Mēs esam izvēlējušies tādu nopietnāku risinājumu – urbsim kājas dolomītā, konstrukcija būs stingrāka un kalpos ilgāku laiku."

Pēc 15. augusta gan darbi neapstāsies – sāksies pagaidu tilta montāža.

"Ar "Latvijas Valsts ceļu" labvēlību esam paņēmuši divus pagaidu tiltus no valsts materiālajām rezervēm. Vienu no Cēsīm un otru no Jēkabpils. Mēs šobrīd veicam šo tiltu remontu, jo viņi nebija pārāk labā stāvoklī.

Katrs no tiltiem bija 100 metrus garš, mums ir vajadzīgi 164 metri. Mēs no abiem izveidosim konstrukciju," atklāja Frīdmanis.

Strādnieki tikmēr pauda, ka karstās vasaras dienas viņiem netraucē veikt darbu,  jo ārzemēs ir nācies strādāt pat +40 grādos.

Projekta vadītājs Iļja Ribkins norādīja, ka darbi iedalīti trīs posmos: "Galvenais izaicinājums ir tas, ka process ir atšķirīgāks no jauna tilta būvniecības. Mums šeit ir trīs posmi – pagaidu tilta uzcelšana, pēc tam vecā tilta demontāža un tikai pēc tam jauna tilta izbūve, tas ir galvenais izaicinājums." Pēc pagaidu tilta montāžas sāksies Salacgrīvas tilta būvniecība. 

Tikmēr vietējie iedzīvotāji Latvijas Televīzijai atzina, ka viņiem ir prieks beidzot redzēt aktīvu būvniecību.

Sākt satiksmi pār pagaidu tiltu, kas izmaksā aptuveni vienu miljonu eiro, plānots šā gada septembrī. Visa projekta izmaksas ir nepilni 15 miljoni eiro bez PVN, un darbs jāpaveic līdz nākamā gada rudenim.

KONTEKSTS:

Pērnā gada vasarā Salacgrīvā esošā Salacas tilta, kas ir daļa no starptautiskās nozīmes autoceļa "Via Baltica", sliktais tehniskais stāvoklis piesaistīja ne tikai vietējo, bet arī kaimiņvalstu uzmanību, Igaunijas Satiksmes departamentam lūdzot Latvijas kolēģus skaidrot situāciju.

Tilts pār Salacu ir jau cienījamā vecumā – teju 65 gadus vecs. Tam ir bijuši remonti, bet kapitālā remonta nav bijis. 2020. gada rudenī veiktā izpēte liecināja – vai nu nekavējoties ir jāveic nopietns remonts, vai tilta lietošana jāierobežo. Tilts ir daļa no nozīmīgas tranzīta šosejas, kas ir svarīga arī šī brīža ģeopolitiskās situācijas ziņā, un, ņemot vērā valsts drošības aspektu, tilta pārbūves projekts tika iesniegts Militārās mobilitātes projektu konkursā, caur kuru saņēma 7,5 miljonu eiro līdzfinansējumu.

Lai paātrinātu tilta būvniecību, valdība atbalstīja tā pārņemšanu no Limbažu novada pašvaldības valsts īpašumā bez atlīdzības. Pēc būvniecības un garantijas perioda tiltu paredzēts nodot atpakaļ Limbažu novada pašvaldības īpašumā.

Iepirkumā par tilta pārbūvi uzvarēja piegādātāju apvienība "NB&Tilts", kas būvdarbus piedāvāja veikt par nepilniem 15 miljoniem eiro bez PVN.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti