Rīgā pirmais zemās grīdas tramvajs uz Ķengaragu tomēr plānots tikai augustā

Ar zemās grīdas tramvaju no Rīgas centra uz Ķengaragu varēs aizbraukt tikai augusta sākumā. To otrdien Latvijas Radio noskaidroja uzņēmumā "Rīgas satiksme", kur vēl pirms mēneša 7. tramvaja līnijā ērtos un mūsdienīgos tramvajus plānoja atklāt ap Jāņiem. 

Rīgā pirmo zemās grīdas tramvaju uz Ķengaragu tomēr plāno atklāt vien augustā
00:00 / 03:02
Lejuplādēt

Vairāk nekā septiņus kilometrus garajā 7. tramvaja līnijā, kas stiepjas no Centrāltirgus līdz tirdzniecības centram "Dole", sliedes ir pārbūvētas, arī kontakttīkli ir gatavi. To izdevies paveikt norunātajā termiņā – līdz jūnija vidum. Projektā atlikuši vēl nelieli darbi apakšstacijās. Tās ir ļoti svarīgas iekārtas, kas elektrību sadala un nogādā pa vadiem. Šajā līnijā ir vairākas apakšstacijas – tās ir gan nomainītas, gan izbūvētas no jauna, jo zemās grīdas tramvajiem ir vajadzīga lielāka jauda nekā vecajiem tramvajiem. Darbus apakšstacijās plāno pabeigt līdz jūlija vidum, bet tie netraucēs esošo tramvaju kustībai, teica "Rīgas satiksmē". 

Tiesa, atklāt zemās grīdas tramvaju kustību uz Ķengaragu un atpakaļ uz centru paredz atklāt vien augusta sākumā. Tas ir gandrīz pusotru mēnesi vēlāk – maija vidū solīja, ka to atklās jau ap Jāņiem. 

Jāatgādina, ka pirms gada, sākot līnijas pārbūvi, "Rīgas satiksme" zemās grīdas tramvajus uz Ķengaragu plānoja palaist jau pērn Ziemassvētkos.

"Rīgas satiksmes" valdes loceklis Jānis Golubevs norādīja: "Varbūt bija kaut kāda cerība nedaudz ātrāk pabeigt fiziskos darbus. Ja nedaudz ātrāk šī lieta būtu bijusi izdarīta, tad būtu arī iespēja ātrāk palaist tramvaju. Bet šobrīd, ņemot vērā, ka patiešām līdz pašām līguma darbības beigām darbi tika veikti objektā un apakšstacijās, vēl šodien notiek darbi, tāpēc nedaudz jāsaka, ka šī reālā kustība ir, ja tā var teikt, aizkavējusies. Lai gan patiesībā viņa nav aizkavējusies, jo darbi patiešām notiek līguma ietvaros. Lai mēs būtu pārliecināti simtprocentīgi un nerastos kaut kādas ķibeles tad, kad mēs 7. līnijā palaižam zemās grīdas tramvaju, mēs patiešām gribam būt simtprocentīgi pārliecināti par to, ka viss ir kārtībā."

Līdz augustam naktīs starp centru un Ķengaragu veiks izmēģinājuma braucienus ar zemās grīdas tramvajiem bez pasažieriem.

Golubevs teica, ka sadarbība ar būvnieku bijusi augstā līmenī. 22 miljonus eiro vērtajā projektā lielāko daļu sedz Eiropas Savienība. 

Bet ar zemās grīdas tramvaja atklāšanu paredzētie darbi Ķengaragā nebeigsies. Pašvaldība šogad plāno sākt pagarināt 7. tramvaja līniju no "Doles" līdz Višķu ielai. Tas ir nedaudz vairāk par diviem kilometriem. Lai darbus sāktu, pašvaldība Latgales ielā taisās atsavināt divu zemesgabalu daļas, kas pieder fiziskai un juridiskai personai. Kopumā pašvaldībai nepieciešami vien 200 kvadrātmetri. Būvprojekts ar īpašniekiem ir saskaņots – norādīja domē. Iegūt teritorijas otrdien atbalstījusi Pilsētas Īpašuma komiteja. Līdz tam zaļo gaismu devusi arī Satiksmes un transporta lietu komiteja. 

Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītāja vietnieks Miroslavs Kodis ("Jaunā Vienotība") norādīja: "Kad sāka projektēt, saprata, ka tomēr ne tikai pašvaldības zemi tas skars, bet nedaudz skars arī privāto zemi. Lai visu projektu pabeigtu tā, kā tas bija paredzēts – kopā ar ietvēm un veloceļiem –, ir nepieciešamas šos divus nelielus gabaliņus atsavināt. Tajos divos zemesgabalos, kas pieder privātai un juridiskai personai, tur būs veloceliņš. Es sapratu, ka tur fiziski nevar neko citādi. Tad vai nu mēs būvējam to veloceļu, vai nebūvējam."

Gala lēmums par abiem zemesgabaliem vēl būs jāpieņem Rīgas domes sēdē. 7. tramvaja līnijas pagarinājumu paredz pabeigt pēc diviem gadiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti