Liepājas sabiedriskajā transportā ieviesta elektroniskā biļete

No 23. oktobra Liepājas sabiedriskajā transportā sāka izmantot jauno elektronisko norēķinu sistēmu. Paralēli e-biļetēm turpinās darboties arī papīra biļetes, savukārt pie transportlīdzekļa vadītāja braucienu varēs samaksāt tikai ar maksājumu karti vai citiem bezskaidras naudas norēķiniem, taču tad biļete būs dārgāka. Elektroniskā norēķinu sistēmas ieviešana Liepājā ilgusi trīs gadus. 

Liepājas sabiedriskajā transportā ieviesta elektroniskā biļete
00:00 / 04:52
Lejuplādēt

Pašvaldības aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" direktors Jānis Neimanis stāstīja, ka projekta ieviešana bijusi sarežģīta: "Ir izskatīta Latvijas pieredze, izvērtētas kļūdas un nepilnības, tā kā šajā jomā iespējas strauji attīstītās, tad ir mēģināts paņemt tos labākos risinājumus."

Aģentūras "Liepājas sabiedriskais transports" direktora vietnieks un projekta vadītājs Toms Malkevičs skaidroja, cik iekārtu atradīsies autobusos un tramvajos: "Katrā transportlīdzeklī ir viens jaunais biļešu lasītājs, tramvajos divi. Kamēr ir šis pārejas periods, autobusā viens lasītājs un viens vecais biļešu kompostieris, jo papīra biļetes joprojām ir jāsaglabā. Tas būs līdz pārejas perioda beigām, pēc tam autobusā būs divi un tramvajos divi biļešu lasītāji. Pie tā jāpievieno šobrīd telefonā iegādātā e-biļete un ar laiku būs plastikāta karte, bet, kad tiksim galā ar atvieglojumu sistēmu [Atvieglojumu vienotā informācijas sistēma] AVIS un to ieviesīsim, tad pie tā valsts atvieglojumu saņēmēji – cilvēki ar invaliditāti, bērni bāreņi varēs savas e-ID kartes pielikt, viņiem nekas nebūs jāiegādājas, reģistrēsies brauciens gan mūsu sistēmu, jo valsts apmaksā viņu pārvadājumus. Tā varēs redzēt, ka viņš savu braucienu ir reģistrējis."

Lai sāktu lietot jauno sistēmu, pasažieriem savā viedierīcē no "Google Play" vai "App Store" lietotņu veikaliem jālejupielādē lietotne "Liepājas pilsēta" un jāizveido savs lietotāja konts. Lietotāja kontu var izveidot arī transporta biļešu e-sistēmā "www.liepajastransports.lv" sadaļā "E-biļete". Šis darbības varēs veikt arī ārvalstu pilsoņi. Vienam mobilā tālruņa numuram elektronisko norēķinu sistēmā tiek izveidots viens lietotāja konts, ko vienlaikus atļauts izmantot uz vienas ierīces. Pasažieri var izmantot arī esošā "Mobilly" konta priekšrocības.

Jaunā elektroniskā norēķinu sistēmu un e-biļešu projekta izstrāde kopā ar nepieciešamo iekārtu iegādi sabiedriskajā transportā izmaksājusi 369 000 eiro. Astoņu gadu uzturēšanas līgums noslēgts par 399 000 eiro. 

Kamēr Liepājā norēķinu sistēma ir jaunums, biļešu kontrolieri cilvēkiem palīdzēs un izskaidros e-biļešu darbības principus un to, kādas darbības jāveic, tāpēc nevienu bez iemesla nesodīšot, skaidroja amatpersonas. Lai pasažieriem būtu vieglāk sākt izmanot jauno elektronisko norēķinu sistēmu, ir izstrādāta video pamācība.  

E-biļete ir jāreģistrē katrā braucienā, arī abonementa biļete, kas derīga vairākiem braucieniem, dienām vai mēnesim. To var reģistrēt divos veidos – lietotnē, noskenējot ar viedtālruni biļešu lasītājā redzamo kvadrātkodu jeb QR kodu vai ievadot transportlīdzekļa numuru, kas atrodas transportlīdzekļa ārpusē – priekšā, aizmugurē vai labajā sānā, kā arī transportlīdzeklī uzstādītajos ekrānos vai uzlīmes veidā transportlīdzekļa priekšā vai aizmugurē.

Ņemot vērā, ka sistēma ir jauna un tikko ieviesta, pasažieri aicināti būt saprotoši un gadījumos, ja tiek konstatētas kādas kļūdas vai nepilnības, ziņot par šādām situācijām, rakstot SMS vai "WhatsApp" ziņu uz tālruni 20 222 002.

Tiem pasažieriem, kuri neizmanto viedtālruņus vai mobilos datus, laika gaitā būs iespēja iegādāties plastikāta e-karti par vienreizēju samaksu, kurā tiks ielādētas pasažiera iegādātās e-biļetes. E-biļetes kartē varēs iegādāties gan klātienē – aģentūras kasē un citās biļešu tirdzniecības vietās, gan elektroniski – transporta biļešu e-sistēmā aģentūras mājaslapā.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti