Dienas ziņas

Par narkotiku lietošanas dekriminalizēšanu domas dalās

Dienas ziņas

Dienas ziņas

Rudenī sāks Dienvidu tilta pēdējās kārtas būvniecību

Rudenī plāno sākt Dienvidu tilta pēdējās kārtas būvniecību, lai savienotu to ar Jelgavas šoseju

Drīzumā sāksies Dienvidu tilta Rīgā pēdējās kārtas būvniecības darbi, kas jau izbūvēto tilta daļu savienos ar Jelgavas šoseju. Tādā veidā plānots no paša pilsētas centra pārvirzīt smago automašīnu plūsmu.

Dienvidu tilta savienošana no Bauskas līdz Jelgavas šosejai izmaksās ap 122 miljoniem eiro. Lielākā daļa finansējuma – Eiropas Savienības fondu nauda. Darbus kārtos daļās. Sākumā jauno ceļu izbūvēs no Ziepniekkalna ielas līdz Valdeķu ielai. Pēc tam arī līdz Vienības gatvei. Dome cer, ka darbus varētu sākt šogad rudenī.

"Tas ir ļoti svarīgi. Ja būvniecības darbi tiek uzsākti šogad, tas nozīmē, ka principā būvnieki ir gatavi arī ziemā strādāt ar kādiem īsiem, tehnoloģiskiem pārtraukumiem. Ja tas pārliekas uz pavasari, tad jārēķinās, ka tas ir diezgan vēlu uzsākts, un tas vienkārši var ietekmēt arī tos beigu datumus," norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks ("Jaunā Vienotība").

Kā galvenos ieguvumus šim posmam Pulks min iespēju pārvirzīt kravas auto satiksmi no pilsētas, ko ļauj izdarīt nesen izbūvētā Austrumu maģistrāle: "Tad veidojas tāds loks, kad tas jau nokļūst ostā. Līdz ar ko mēs atslogojam šīs iekšējās ielas. Īpaši Vienības gatve kļūs krietni komfortablāka un sadzīvei cilvēciskāki apstākļi. Nebūs šīs kravas mašīnas, kas tiks novirzītas prom."

Projektu par nozīmīgu atzīst arī pilsētplānotājs Viesturs Celmiņš. Taču viņa ieskatā pilsēta par maz uzmanības pievērš sabiedriskajam transportam: "Mēs vienmēr atrodam līdzekļus šiem projektiem, un sabiedriskajam transportam un citam mēs gandrīz nekad neatrodam līdzekļus. Kas, man liekas, ir būtiska jautājuma zīme – vai un kādā veidā pilsēta ir konsekventa attiecībā uz savu stratēģiju realizāciju. Numur viens. Numur divi – ja mēs tiešām būvējam šo ceturto kārtu, tad tā joprojām fokusējas uz smago transportu un uz vieglo transportu. Mēs nerunājam par to, vai un kādā veidā uz tilta ir sabiedriskais transports. Un kāpēc tas tur nav jau 15 gadus."

Kā norāda Rīgas domes pārstāvis Olafs Pulks, būvniecības laikā ļoti lielu satiksmes ierobežojumu nebūšot. Tam palīdz fakts, ka izbūves vidējais posms ir klaja vieta, kur nav ne ceļu, ne māju. Taču ar ceļa sašaurinājumiem uz laiku būs jārēķinās abos ceļa "galos" – gan pie Bauskas, gan Jelgavas šosejām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti