96 gadus vecā Zinaīdas mamma pērnā gada beigās nonāca Rēzeknes slimnīcā. Diemžēl pēc kāda laika viņa devās mūžībā. Sirmgalve, kura turklāt bijusi politiski represēta persona, iestājusies slimnīcas Ķirurģijas nodaļā, bet vēlāk pārvesta uz Infekciju nodaļu, kur pēc dažām dienām mirusi.
"Mēs komunicējām gan ar ārstiem, gan medmāsām, nekādas runas par rēķinu maksāšanām nebija. Un rēķinu mums neviens arī neiedeva. Viņa nomira 5. decembra vakarā, un 6. decembrī es personīgi braucu, izņēmu miršanas slēdzienu. Un tur man arī nekādi rēķini netika iesniegti, ka kaut kas būtu jāmaksā," skaidroja Zinaīda.
Decembra beigās sieviete saņēmusi īsziņu, kas raisījusi bažas. Sūtītājs – parādu piedziņas kompānija. Tā kā viņai parādu neesot bijis, Zinaīda domājusi, ka raksta krāpnieki, un īsziņu nav ņēmusi vērā. Pēc neilga laika aizbraucot uz mirušās mātes īpašumu, viņa pastkastē atradusi vēstuli no parādu piedzinējiem, kas jau iepriekš viņai sūtījuši īsziņu.
Izrādījies, ka Rēzeknes slimnīca bija vērsusies pie parādu piedzinējiem, lai no mirušās kundzes radiniekiem piedzītu parādu par pakalpojumiem, ko saņēmusi aizgājēja.
Zinaīda sazvanījusies ar Rēzeknes slimnīcas pārstāvi, kas apstiprinājusi – ir divi rēķini, pirmais no tiem jāapmaksā. Skaidrojuma, kāpēc rēķini Zinaīdai nav iedoti uzreiz pēc mammas nāves, nav. Parāda summa – gandrīz 120 eiro.
Zinaīda norādījusi, ka māte bijusi represētā, tāpēc viņai pienākusies bezmaksas aprūpe, tomēr slimnīcas pārstāve norādījusi, ka, acīmredzot, paciente nav uzrādījusi dokumentus, kas to apstiprinātu.
Tajā pašā dienā, kad raidījums "4. studija" sazinājās ar Rēzeknes slimnīcas vadību, Zinaīda saņēmusi zvanu no šīs iestādes grāmatvedības.
"Jā, šodien man zvanīja Rēzeknes slimnīcas grāmatvede – atvainojās, ka viņiem tur tehniska kļūme notikusi un ka nekāds rēķins nav jāmaksā. Ka parādu piedzinējiem arī ir anulējuši to un ka nekas nav jāpiedzen," pastāstīja Zinaīda.
Kā vēstulē LTV skaidroja Rēzeknes slimnīca,
pieprasījums parādu atgūšanas pakalpojumu sniedzējam par slimnīcā miruša pacienta līdzmaksājuma piedziņu nodots darbinieku kļūdas dēļ, bet šobrīd ir atsaukts.
"Attiecībā uz iedzīvotāju grupām, kuras, saņemot valsts apmaksātus veselības aprūpes pakalpojumus, ir atbrīvotas no pacienta līdzmaksājuma veikšanas, paskaidrojam, ka nav vienotas datu bāzes, kur var pārliecināties par personas statusu. Pacientam pašam ir jāuzrāda dokuments. Konkrētais pacients slimnīcu par savu statusu neinformēja," norādīts vēstulē.
Arī Nacionālajā veselības dienestā (NVD) ir saņemta Zinaīdas sūdzība, taču tas, kāpēc tāda kļūme slimnīcā radusies, vēl tiek skaidrots.
NVD Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja vietniece Sintija Gulbe norādīja, ka gadījumos, ja pacients ārstēšanās laikā saņēmis jebkādus maksas pakalpojumus, nāves gadījumā par šiem maksas pakalpojumiem ir jāmaksā, visticamāk, pacienta radiniekiem.
Līdzīgas sūdzības NVD gan nesaņem bieži. Dienestā atgādināja – ja rodas neskaidrības saistībā ar slimnīcu vai citu ārstniecības iestāžu darbu, vispirms pacientiem jācenšas situāciju atrisināt, sazinoties ar konkrēto iestādi. Nākamais solis – ja iebildumi ir pret ārstniecības pakalpojumu kvalitāti, jāziņo Veselības inspekcijai. Savukārt, ja neskaidrības skar pakalpojuma apmaksu vai valsts apmaksātu veselības aprūpi – Nacionālajam veselības dienestam.