Uz "Vansīša", kā Vanšu tiltu dēvē valmierieši, jau kopš aprīļa sākuma aktīvi noris būvniecība. Pirmie darbi iesākti vēl ātrāk – pērn novembrī, bet kopš aprīļa sākuma tilts ir gājējiem slēgts. 1985. gadā uzbūvētajam tiltam nopietnas rekostrukcijas līdz šim nav bijis.
"Reāli riski drošībai nepastāvēja, bet jebkurš īpašums ir jāuztur. Iespējams, ja atjaunošanas darbi netiktu veikti šodien, tad nākotnē tie būtu daudz apjomīgāki un arī vairāk līdzekļus prasītu, tāpēc šis bija, iespējams, pēdējais brīdis pārdomātam remontam," sacīja Valmieras novada pašvaldības būvinženiere Marta Katana.
145 metrus garajam tiltam šobrīd jau demontēta visa ietves daļa, būs jauns apgaismojums, uzstādīs jaunas tilta margas un videokameras, kā arī pie tilta noejas būs apgriešanās laukums un neliela atpūtas zona.
"Būtisks funkcionāls uzlabojums tiltam būs, ka abās pusēs būs pieejamas nobrauktuves, kādu iepriekš nebija. Tas būs drošs un daudz pieejamāks plašākai sabiedrības daļai," piebilda Katana.
Tagad tiltu krāso, tāpēc Gaujā izvietotas absorbējošās bonas, kuru uzdevums ir "ķert" krāsas pilienus.
"Tiltam tiek krāsotas metāla laiduma konstrukcijas. Tad ir loģiski, ka krāsas pilieni var iekļūt ūdenī. Lai krāsas pilieni tiktu savākti, bonas to darbiņu arī ļoti efektīvi izdara," skaidroja pašvaldības vides speciāliste Evija Ozola.
Sākumā bija iecerēts, ka tilta remonts izmaksās ap 750 tūkstošiem eiro, taču tagad izmaksas palielinājušās par vēl gandrīz 180 tūkstošiem.
"Reālo stāvokli varēja redzēt pēc tilta slēgšanas un asfalta kārtas demontāžas. Tad arī varēja secināt, ka visas plātnes ir jāmaina,
jo pirms tam projektā bija paredzēts, ka tiek mainītas tikai bojātās un, ja būtu veselās, tās tiktu saglabātas," paskaidroja Katana.
Ierobežojumi remontdarbu laikā ir arī laivotājiem – Gaujā atļauta kustība 30 metru zonā, kas krastā aprīkota ar dzeltenām bākugunīm. Savukārt aizliegtā zona ir ar sarkanu krāsu aprīkota.
Pēdējo gadu laikā šis ir viens no ievērojamākajiem tilta remontiem Valmieras novadā.