Panorāma

"Vaivari" atvainojas par suņa pavadoņa neielaišanu

Panorāma

Panorāma

Policija sola regulāri pārbaudīt elektroskrejriteņu vadītājus

Policija sola regulāri pārbaudīt elektroskrejriteņu vadītājus

Rīta stundās, kad cilvēki steidzas uz darbu, elektroskrejriteņu vadītāji lielākoties ir pieklājīgi un ievēro noteikumus, secinājuši likumsargi, kuru rīta reidā dažu stundu laikā noteikumus ir ievērojuši pilnīgi visi sastaptie skrejriteņu vadītāji. Arī kopumā drošības situācija ir uzlabojusies. Paši elektroskrejriteņu vadītāji uzskata, ka bīstamākie satiksmē ir kurjeri, vairāki braucēji uz viena skrejriteņa, kā arī iereibušie braucēji, kuru skaits būtiski pieaug vakara stundās.

Mazliet pāri plkst. 8, Rīgas centrs. Saule jau sāk svilināt, un ielās ik pēc brīža parādās pa kādam elektroskrejriteņa vadītājam, kas steidzas uz darbu. Daļu no viņiem pārtver ceļu policija, lai pārliecinātos, vai braucējiem ir tiesības piedalīties satiksmē.

Policijas reida mērķis ir pārbaudīt gan iespējamu reibumu, gan skrejriteņa reģistrācijas faktu, gan braucamrīka vizuālo stāvokli. Braucējiem tiek ieteikts lietot arī ķiveri. 14–17 gadus veciem jauniešiem tā jāliek obligāti.

Lai gan visi steidzas un tiek mazliet aizkavēti, skrejriteņu vadītāji piekrīt, ka šādi reidi ir noderīgi. Pašiem pieredze ir dažāda. Daži regulāri novēro citu braucēju pārkāpumus. Vairāki secinājuši, ka biežākie pārkāpēji ir nomas skrejriteņu izmantotāji.

Kārlis: "Tas ir ļoti bīstami. Viņi jau neskatās, kā brauc. Pirmo reizi uzkāpj uz nomas skūtera un brauc, kā zina."

Jānis: "Pa diviem regulāri brauc ar nomas riteņiem."

Aigars: "Tāpat redzam, ka brauc divatā un interesantus manevrus veic, kurus nevajadzētu. (..) Tas nav jebkuram, tā nav rotaļlieta, un tas ir diezgan bīstams pasākums."

Lai gan piektdienas rītā viss bija mierīgi, vakaros biežāk parādoties braucēji reibumā. Sods par to var sasniegt 170 eiro, skaidroja Valsts policijas inspektors Anrijs Vents: "Braukšanas kultūra kā tāda uzlabojas, bet šie pārkāpumi galvenokārt paliek vieni un tie paši. Tas pats reibums, divatā ar pasažieri."

Policija norādīja, ka joprojām netrūkst arī braucēju, kas elektroskrejriteņus nav piereģistrējuši. Speciālisti apgalvo, ka drošības situācija esot uzlabojusies. Piemēram, pašu pakalpojumu sniedzēju sensori fiksē gan līkumošanu, gan agresīvu braukšanu, gan sadursmes.

Secinājums – pārgalvīgo manevrētāju skaits ir mazāks par vienu procentu. Pašlaik viens no sarežģītākajiem uzdevumiem ir pārliecināt nebraukt divatā, jo īpaši ar bērnu.

"Bērns ir tieši līmenī ar stūri. Un, ja notiek kaut kāds negadījums, tad tieši bērns ir tas, kurš saņem vislielākos ievainojumus," skaidroja skrejriteņu operāciju speciālists Valts Marga.

Valsts policijā piebilda, ka šādi reidi ik pa laikam tiks atkārtoti. Gan rīta, gan vakara stundās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti