Profesionālās ievirzes, interešu izglītības pedagogam, sporta trenerim, līdztekus mācību stundu vadīšanai ikdienā ir arī vairāki citi darba pienākumi, kuru apjoms pārsniedz šobrīd tiem slodzē paredzētās četras stundas.
IZM panākta vienošanās ar sociālajiem partneriem par profesionālās ievirzes, interešu izglītības pedagogu un sporta treneru darba slodzes tālāku balansēšanu, nosakot slodzē 30 darba stundas nedēļā,
tostarp 25 stundas mācību stundu vai nodarbību vadīšanai un piecas stundas paredzot citiem pedagoga pienākumiem.
Tāpat arī izglītības iestādes vadītājs un pedagogs varēs vienoties par citu darba slodzes sadalījumu, tajā skaitā samazinot vai arī palielinot. Darba slodzi nedēļā mācību stundu/nodarbību vadīšanai varēs palielināt ne vairāk kā par divām stundām nedēļā.
Lai nodrošinātu darba samaksu pilnā apmērā, līdzsvarojot darba slodzi, 2024. gadā nepieciešamais valsts budžeta papildu finansējums ir vairāk nekā 1,4 miljoni eiro.
LIZDA vairākkārt paudusi neapmierinātību arī ar vispārējās un profesionālās izglītības skolotāju slodzēm. Šobrīd noteikts, ka 36 stundu darba nedēļā mācību stundu vadīšana var veidot ne vairāk kā 65% kopējās slodzes. Taču Izglītības un zinātnes ministrija šobrīd to mainīt neplāno, jo to esot iecerēts precizēt, mainot skolotāju algu finansēšanas modeli.
KONTEKSTS:
Pērnā gada aprīlī pedagogi sāka trīs dienu streiku, kurā piedalījās vairāk nekā 19000 skolotāju. Pedagogi pieprasīja atalgojuma celšanu un slodžu sabalansēšanu.
Streika laikā LIZDA panāca valdības lēmumu, kas paredz piešķirt papildus 4 168 067 eiro mērķdotācijām pašvaldībām visu pedagogu atalgojuma palielināšanai. Taču LIZDA arvien nav apmierināta ar IZM aprēķiniem saistībā ar pedagogu streika prasību izpildi.
Pērn vasarā LIZDA pieprasīja izglītības un zinātnes ministrei Andai Čakšai ("Jaunā Vienotība") atkāpties, tomēr Čakša šo pieprasījumu noraidīja, sakot, ka no iepriekšējiem izglītības ministriem ir "saņēmusi mantojumā nozari ar būtiskām problēmām".
Februāra sākumā pēc kārtējās tikšanās Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku arodbiedrības (LIZDA) un Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) redzējums par pedagogu darba slodzes balansēšanu saglabājas atšķirīgs.