Civiltiesiskās atbildības obligātā apdrošināšana jeb OCTA pašlaik nepieciešama visiem motorizētajiem transportlīdzekļiem, kas piedalās ceļu satiksmē. Elektrisko skrejriteņu gadījumā pagaidām apdrošināšanu iegādāties var, bet tas nav jādara obligāti.
"Gadījumi, kuros ir iesaistīti skrejriteņi, un avārijas, kas ir notikušas, braucot ar šiem transportlīdzekļiem, ir radījušas nopietnas traumas un negadījumus arī trešajām pusēm," norādīja Finanšu ministrijas pārstāvis Aleksis Jarockis.
Un šādi negadījumi nereti prasa ilgu laiku, arī daudz naudas, lai novērstu nodarītā sekas. Apdrošinātāji iniciatīvu atbalsta.
"Mēs saprotam to mērķi pasargāt cilvēkus. Protams, ja "aizmugurē" ir apdrošinātājs, kas kaut ko var izmaksāt, tad izmaksa viennozīmīgi notiks. Ja "aizmugurē" ir vienkārši cilvēks, kurš varbūt nav tik labi situēts vai nav tik apzinīgs, lai kaut ko samaksātu, tad tam cietušajam ir daudz lielākas problēmas," pauda Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes loceklis Juris Stengrevics.
Uz ielas ar skrejriteņiem sastapto rīdzinieku viedokļos saklausāma dažādība.
Ainārs: "Pieļauju, ka noderētu. Es neko īsti par tām apdrošināšanām nezinu tik daudz, bet, jā, noderētu."
Viesturs: "Domāju, ka nav ko dzīvi sarežģīt. Tās klapatas būs vairāk nekā jēgas no tā. Lielākā ķēpa jau būtu par to summu, jo pats tas neko nemaksā. Skādi izdarīt, uzbraucot gājējam, diži nekādu lielu nevar. Manā dzīvē tāds gadījums viens ir bijis, un tas parasti beidzas ar tādu skarbāku vārdu apmaiņu un atvainošanos."
Reinis: "Tas, manuprāt, būtu vajadzīgs. Vēl es domāju, ka būtu nepieciešama likumu regulēšana saistībā ar tiem skūteriem, piemēram, aplikācijā var uzlabot, ka tu vari reģistrēt arī savas tiesības un dažādos aizliegumus, kas ir šobrīd aktuāli skūteriem – ātrums un tamlīdzīgi –, varētu attiecināt uz to, kādas tev ir tiesības."
Ja tiks ieviesta OCTA skrejriteņiem, tas varētu ietekmēt apdrošināšanas cenas arī citiem šo braucamrīku vadītāju transportlīdzekļiem.
"Ja apdrošinātāji atradīs kaut kādu sakarību, ka tas vadītājs vai skrejriteņa īpašnieks, kurš izraisa negadījumus ar skrejriteni, vienlaicīgi nav atbildīgs, rīkojoties ar savu transportlīdzekli, tad tā cena viennozīmīgi būs saistīta," sacīja Stengrevics.
Paredzēts, ka noteikums skrejriteņiem pirkt OCTA varētu stāties spēkā nākamā gada 1. janvārī. Finanšu ministrijā vērtē, ka apdrošināšana skrejritenim varētu izmaksāt līdzīgi, kā tas pašlaik ir mopēdiem, – no 20 līdz 50 eiro gadā.