Ja citās ES valstīs pieaugušajiem nav jāvelk ķiveres, tas neliek aizdomāties ne par ko? Mēs esam gudrāki par visu attīstīto ES? Sviests kaut kāds. Kur tad visi aicinājumi pārsēsties uz velo? Un par to taisās lemt cilvēki, kas nekad nav braukuši pa Rīgu ar velo
— Uldis Atvars (@uldisatvars) July 30, 2023
Es esmu pārliecināts, ka ķivere mazina galvas traumas un ir ļoti noderīga drošības sajūtas vairošanai, bet esmu pret tās uzspiešanu. Ķivere nav brīnumlīdzeklis, kas uzlabo satiksmes drošību. Tie, kas vēlas to velk jau tagad. Vnk šis lēmums ir tīra birokrātija.
— Kaspars Staškevičs (@NomadDCLXVI) July 30, 2023
Nu īsumā;braucu ar velo vidēji 8000-12000km gadā. Vienmēr lietoju ķiveri. Lētāku dzīvības apdrošināšanas veidu nevaru iedomāties! Kritis esmu n:tās reizes, jā, līdz šim ķivere neko nav glābusi,bet vajadzīga ir tikai tā viena,liktenīgā,reize.😏
— Ro 🇱🇻❣️🇺🇦🤛🇫🇮 (@KlavaRonalds) July 30, 2023
Visu dzīvi braucu bez ķiveres, kamēr vienu reizi nepārlidoju pāri stūrei, ar galvu uz leju un muguru pret koku un lejā. Galvu nesasitu, nopirku ķiveri. Pēc pāris gadiem diezgan lielā ātrumā tet a tet saskrējos ar citu velo (mežā). Ķivere izglāba no tiešas face to face sadursmes.
— Uģis Ka (@BrauktLV) July 31, 2023
Esmu vairāk autobraucējs, bet velo un moci nesmādēju un tamdēļ teikšu tā - ja galvā nekā nav, tad tur nav, ko sargāt! Respektīvi - ķivere nevar pasargāt cilvēku, kurš iedomājas, ka ir lielceļu rikšotājs. CSN tomēr visiem ir vienādi!
— Reinis (@Reinis_Osis) July 30, 2023
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" uzskata, ka ķiveru izmantošanai jābūt brīvprātīgai, jo nepasargā no ceļu satiksmes negadījumiem.
"Tā būtu atdalīta veloinfrastruktūra. Fiziski atdalīta. Tas nozīmē – ar fiziskiem šķēršļiem. Tās var būt fiziski atdalītas velojoslas, tie var būt veloceļi... Bet atdalīti no brauktuves," skaidroja apvienības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāve Gunita Piterāne.
Dienas laikā tapis zināms, ka Satiksmes ministrija tomēr varētu ķiveres kā obligātu prasību noteikt bērniem un jauniešiem līdz 18 gadu vecumam un pieaugušajiem tikai tās rekomendēt.
Šobrīd šī prasība ir obligāta līdz 12 gadu vecumam, "ja būtu vēl līdz 14, mēs vēl akceptētu, bet viss, kas ir virs tā, to mēs vairs neuzskatām par vajadzīgu", paziņoja Gunita Piterāne.
Satiksmes ministrijā gan skaidroja, ka ir sasauktas dažādas darba grupas, lai kopā ar ekspertiem risinātu šo jautājumu.
"Mēs arī skatāmies pēc tiem datiem, kas ir Ceļu satiksmes drošības direkcijā. Var redzēt, ka tā situācija tiešām pasliktinās. Ir jāsadzīvo ar dažādiem transportlīdzekļiem pilsētā, un normatīvais regulējums kaut kādā brīdī nav ticis līdzi tai esošajai situācijai, tam, kā cilvēki pārvietojas, un tas neizslēdz iespējas, ka tas arī tiks turpmāk pilnveidots," sacīja satiksmes ministrs Jānis Vitenbergs (Nacionālā apvienība).
Ministrija noteikumu maiņu cer apstiprināt tuvākajos mēnešos. Ja tas izdosies, jaunie noteikumi stāsies spēkā ar nākamā gada 1. janvāri.