Vienlaikus tiek sākta arī sociāla kampaņa, kas aicina nekļūt par daļu no korupcijas sistēmas veselības nozarē. Aicinājums izveidots arī video formā.
Tajā uzsvērts, ka viens no korupcijas riskiem ir garās rindas uz valsts apmaksātājiem pakalpojumiem, kas daļai pacientu un ārstu rada vēlmi paātrināt konsultācijas dienu ar aploksnes palīdzību. Taču ir gadījumi, kad pacients pats vēlas ārstam dot materiālu “pateicību”.
„Te ir tas stāsts, ka ir šī apziņa no mūsu vēstures, ka tā bija normāla parādība, ka dod pateicības ārstam. Un otrs aspekts ir par to, kā rīkojas ārsts,” saka sabiedrības par atklātību „Delna” direktors Gundars Jankovs. „Vai viņš rīkojas profesionāli un, pirmkārt, nepieņem šo pateicību un, otrkārt, viņš skaidro pacientam, ka pakalpojums ir bez maksas, valsts to nodrošina un ka viņam nav nekas jāmaksā un ka mēs izturamies pret visiem pacientiem vienādi,” norāda Jankovs.
Ja tomēr rodas situācija, kad medicīnas personāls par valsts apmaksātu pakalpojumu prasa papildu samaksu, pacienti tiek aicināti celt trauksmi – vērsties pie slimnīcas vadības vai institūcijas, kas uzrauga konkrētās slimnīcas darbību.