"Krustpunktā" podkāstā:
- "Spotify" podkāsts
- Apple podkāsts
- Google podkāsts
- Savā lietotnē raksti - Krustpunktā
Jauna epizode katru darba dienu, garums - 52 min.
Viņa arī informēja, ka direktora pienākumu izpildītāja lomu pēc līdzšinējā direktora Didža Čākura atstādināšanas varētu uzticēt kādam no pašreizējiem iestādes darbiniekiem, kuri ir gatavi tur palikt. Vienlaikus ministre piebilda, ka tomēr pašreizējie darbinieki zināja par notiekošo, taču neizmantoja iespēju celt trauksmi un informēt ministriju.
"Es būtu priecīga, ka trauksmes zvani, kaut vai anonīmi, būtu bijuši," sacīja Muižniece.
Ministre skaidroja, ka ideja par Rīgu radusies arī tāpēc, ka šeit būtu vieglāk atrast speciālistus, kas būtu gatavi uzņemties strādāt ar grūtībās nonākušiem pusaudžiem.
"Bet ir jāsaprot, ka tur vajadzēs nevis vienkārši cilvēku ar personas kodu, bet speciālistu, kas māk strādāt," viņa teica.
Muižnieces ieskatā, daudz risināmā ir arī ierēdniecības un ministrijas pusē, jo ir jāpanāk, ka ministrija ir ne tikai normatīvā regulējuma izdevējs, bet arī palīgs direktoram, kurš var vērsties ministrijā un nepiedzīvot "futbolēšanu" starp dažādām iestādēm. Viņa pauda gatavību šīs problēmas risināt.
Vienlaikus Muižniece neslēpa, ka ieceri par Rīgu baidījusies pieminēt, zinot, ka sabiedrības reakcija var būt dažāda, un aizvien valda aizspriedumi. Tomēr tuvāk galvaspilsētai atrast resursus ir lielāka cerība, lai gan arī Rīgā šajā ziņā neklājas viegli.
KONTEKSTS:
Karceri, režīms ar soda punktu sistēmu, uzvedības korekcija ar iebiedēšanu, kā arī tā sauktā ģedovščina. Šādu ainu sociālās korekcijas izglītības iestādē "Naukšēni" atklājusi VBTAI un raidījums "Aizliegtais paņēmiens". Pārbaudē secināts – sociālā korekcija, kas iekļauta iestādes nosaukumā, nenotiek. Iestādē nav psihologa, kā arī faktiski bērniem nav atbalsta. "Naukšēni" piedāvā tikai pamatizglītību, kaut gan daļa bērnu tur dzīvo līdz pilngadības sasniegšanai.
Daļa jauniešu atklāja, ka iestādē noteikumus diktē četri iemītnieki, saukti par baķkām, bet iestādes vadība to izliekas neredzam. Savukārt iestādes sociālā pedagoģe Ligita Dreija atzina – jaunieši, kas te dzīvo, nav tikai nepaklausīgi pusaudži, daudzi ir smagi traumēti.