Sākot ar Konstantinovas sākumskolu, kur mācās vien 12 skolēni, un beidzot ar Daugavpils 3. vidusskolu, kur vispārējo izglītību iegūst 760 skolēni, deviņas Latgales mācību iestādes iesaistījušās skolu aprobācijas procesa pirmajā posmā, kurā tiek noskaidrots patiesais skolotāju noslogojums.
„Viņi aizpildīja speciālas lapas, kur bija uzrakstīts viņu darba laiks stundās, darba laiks gatavošanās, cik ilgi viņi runāja ar vecākiem un kā viss notika. Ministrija grib saprast, cik reāli strādā reāls skolotājs reālā skolā šobrīd,” stāsta Daugavpils 3.vidusskolas direktors Vitālijs Azarevičs, gan uzsverot, ka pedagogi vienmēr strādā un strādās vairāk nekā viņam maksā.
Daugavpils 3.vidusskolas ķīmijas skolotājs Andrejs Zaičenko klāsta savu uzskaiti: „40 minūtes no rīta. Pēc stundām gatavošanās process var aizvilktiem no 10-20 minūtēm, ja iepriekšējā gada materiālu var izmantot, līdz pat stundai-divām, ja tas ir kaut kas jauns priekš manis.”
Gluži kā Izglītības un zinātnes ministrija, kas monitorē dažāda lieluma skolas, arī Daugavpils 3.vidusskolā pilnīgākas informācijas iegūšanai aprobācijas procesā piedalās astoņi pedagogi ar atšķirīgu darba stāžu un slodzi.
Aprobācijas process skolās ir sācies nesen un ministrijā iesniegts datu apkopojums tikai par trijām darba dienām. Lai gan joprojām nav pilnīgas izpratnes par jaunā skolotāju algu aprēķina modeli un vai tas būs veiksmīgāks par iepriekšējiem, ir vairāk nekā skaidrs - skolotāju atalgojums ir jāpaaugstina. Savukārt pedagogiem šī varētu būt iespēja paskatīties uz savu darbu daudz analītiskāk, padarot to efektīvāku.