1959. gadā būvētais Kalnciema tilts pār Lielupi pēdējos gados bijis gluži kā indikators, jo tieši uz tā pavasarī parādījušās pirmās bedres. Tagad tas līdz ar 14 kilometrus garo Liepājas šosejas posmu ieguvis otro elpu un bijis lielākais šogad rekonstruētais tilts.
“Jaunu tiltu būvējot, mēs prasām 100 gadus, bet šī ir rekonstrukcija. Šeit ir atjaunota hidroizolācija, segums, un šī tilta plānotais kalpošanas laiks bez remonta ir divdesmit gadi,” stāstīja “Latvijas Valsts ceļu” (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Jauna tilta izbūve šovasar uzsākta Jelgavas novada Mežciemā, bet kopumā remontdarbus šogad piedzīvos 31 tilts. Tas gan ir niecīgs skaits, jo sliktā un ļoti sliktā stāvoklī ir vairāk nekā 400 tilti Latvijā. Šogad plānots atjaunot arī apmēram 1100 kilometrus autoceļu, tam tērējot ap 220 miljoniem eiro.
Biedrības ''Latvijas ceļu būvētājs'' valdes priekšsēdētājs Andris Bērziņš atzina, ka diemžēl šobrīd “apmēram puse no tās naudas, kurai vajadzēja jau būt darbā, vēl nav nonākusi līdz uzņēmējiem. No kopējās naudas, ko mēs izlietojam ceļiem, tikai kādi 25% ir no valsts budžeta, visa pārējā – 75%-80% – ir Eiropas nauda,” norādīja Bērziņš.
Savukārt autovadītāji pamanījuši ceļu kvalitātes atšķirības starp galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, ka arī pašiem reģioniem.
Preču piegādātājs Māris Korzenoks atzina, ka Zemgales pusē ceļi kļūst labāki.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis (Zaļo un zemnieku savienība) uzskata, ka ES fondu apgūšana norit veiksmīgi, tomēr nacionālajā plānā uzstādītos mērķus uz valsts galvenajiem ceļiem izdošoties sasniegt par aptuveni 80%, bet uz reģionālajiem un vietējiem autoceļiem vien 20% apmērā.
“Jāmācās mums, acīmredzot, kaut ko izdarīt arī bez ES finansējuma. Nākamais plānošanas periods mums būs tikai pēc 2020. gada, un līdz tam mums jābūt gataviem kaut ko vairāk izdarīt arī pašiem. Ekspertu darba grupa strādā, un viens no piedāvājumiem visdrīzāk arī būs atjaunot ceļu fondu,” sacīja ministrs.
Līdz 2018.gadam valsts galveno autoceļu atjaunošanai plānots izlietot vairāk nekā 500 miljonus eiro.