Vienu no diviem firmas “Krūzo” busiņiem, kas regulāri brauc uz Angliju, jau vairāk nekā gadu vada Ivija Semjonova, kura pirms tam Anglijā strādājusi par taksometra vadītāju.
Viņas uzdevums ir ne tikai vadīt mikroautobusu, bet arī sazināties ar klientiem, savākt sūtījumus un atdot adresātiem.
“Ļoti vienkārši aizsūtīt paku, ja tu, piemēram, brauc uz Latviju. Tev nav jādomā, kur ar to lielo somu. Es, pieņemsim, ar bērnu ceļoju, man ir daudz vienkāršāk. Viņi aizved no mājas uz māju, tev nav jāuztraucas, kas ar to bagāžu notiek,” atzina pastāvīgā kliente Inga Žīgure.
Šoreiz sanākusi neliela aizķeršanās, jo latviešus muitnieki nolēmuši pārbaudīt kārtīgāk.
“Viņi domā, ka mēs ievedam kādas aizliegtās preces – nažus, narkotikas, cigaretes, aizliegtās vielas. Tas mums, protams, nav, katrs cilvēks, viņš zina, ka tas ir aizliegto vielu sarakstā un arī nepārved. Tāpat arī paciņās. Cilvēks, kad nodod mums paciņas, arī apzinās, ko viņš nodod mums, ko viņš pārved, un, ja būs problēmas, tad viņam jau sanāks problēmas, jo mēs kā pārvadātāji to atbildību neuzņemamies uz sevi,” skaidroja mikroautobusa vadītāja Ivija Semjonova.
Lai arī busiņā pavadītas vairāk nekā 24 stundas, tomēr pasažieri jūtas visai mundri.
“Biju plānojusi, ka brauciens būs grūtāks, bet mums ir ļoti forša kompānija. Brauciens bija ļoti viegls, protams, naktis ir grūtākas, gulēt ir grūtāk, bet tas viss aizgāja diezgan viegli un jautri,” stāstīja pasažiere Monta Brauna.
“Pāri robežām, salīdzinoši ar to, kā bija iepriekš, ir daudz labāk. Nav tās tik stingrās robežkontroles, bet atkal Anglijas robeža ir krietni sarežģītāka sakarā ar tām anketām, kas jāpilda. Ko obligāti vajag pildīt, un ko vajag uzrādīt. Mums sanāca tā, ka Francijas ostā mums pārbaudīja pat divreiz, iebraucot šeit Anglijā, atkal pārbaudīja. Polijā, kā jau viņi teica, ka nebūs vairs uz robežas [pārbaudes], arī nav, tas solījums ir izpildīts. Lietuvā arī nav. Caur tām valstīm mēs ceļojām brīvi,” stāstīja Ivija Semjonova.
“Prasīja pasi un izdrukāts vēl bija, kur dzīvo Anglijā, kur Latvijā dzīvo. Un tamlīdzīgi, sakarā ar epidēmiju,” par pārbaudēm stāstīja pasažieris Modris Baumanis.
Dodoties uz Apvienoto Karalisti, nepieciešams aizpildīt īpašu anketu, norādot adresi, kur ceļotājs pašizolēsies 14 dienas, izņēmums ir atsevišķu profesiju pārstāvji, arī pārvadātāji.
“Mēs divas nedēļas jau esam ieveduši cilvēkus ar šīm te aizpildītām anketām, nu, cik man ir ziņots, vēl nevienu reizi policija it kā nebija bijusi pārbaudīt. Bet nu tas ir tikai laika jautājums. Vai arī viņiem tā anketa ir vajadzīga citiem nolūkiem,” sprieda Ivija Semjonova,
Par vienas 20 kilogramu paciņas nogādāšanu tiek prasīti 35 eiro, bet pasažierim divu dienu brauciens izmaksā 180 eiro, kas kopā ar atļauto 40 kg bagāžu esot daudz izdevīgāk, nekā lidot ar lidmašīnu, vismaz pašlaik.