Saskaņā ar konkursa rezultātiem un pērn slēgto līgumu Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs vai maršrutu apgabalos no šā gada 1. jūlija pasažieru pārvadājumi ar jauniem autobusiem jānodrošina uzņēmumam "Nordeka". Jau aprīlī ATD aptvēra, ka uzņēmums to var nepagūt. Šajos maršrutos ar esošajiem autobusiem pakalpojumu vēl vismaz gadu turpinās nodrošināt reģiona pašvaldību pārraudzītais uzņēmums "CATA".
Uzņēmuma "CATA" Pasažieru pārvadājumu dienesta vadītājs Lotārs Dravants uzskata, ka pēc "Nordeka" neveiksmes jārīko jauns konkurss.
"Mēs paļaujamies uz to, ka dzīvojam tiesiskā valstī, jo tā paša konkursa rezultātā, kurā pārvadātājs Cēsu un Limbažu lotēs uzvarēja, bet nespēj sākt šī pakalpojuma sniegšanu, mūsu uzņēmums vērsās Iepirkumu uzraudzības birojā, kas sūdzības kontekstā uzdeva jautājumus arī pasūtītājam [ATD], kas pats melns uz balta rakstīja, ka, ja iestāsies situācija, ka 13 mēnešu laikā uzvarētājs nespēj uzsākt šos pakalpojumus, līgums tiks lauzts. Lai cik tas būtu patīkami vai nepatīkami, mūsuprāt, ir jāsludina jauns konkurss," atzīmēja Dravants.
ATD rakstiskā komentārā Latvijas Radio skaidroja, ka no šā gada sākuma notika aktīvas sarunas ar visiem pārvadātājiem – konkursa uzvarētājiem. Pārbaužu laikā bija signāli, ka kādam pārvadātājam pēc sankcijām pret Krieviju un Baltkrieviju radušās problēmas laikus saņemt jaunos autobusus, kas atbilstu konkursa paaugstināta komforta prasībām. Bijusi apgrūtināta gan to ražošana, gan piegāde. Šos pašus argumentus un apstākļus kā iemeslu kavējumam īsā atbildē pauda arī uzņēmuma "Nordeka" pārstāvji. Vienlaikus pārvadātāji "Tukuma auto" un "Liepājas autobusu parks" šī paša konkursa laikā paguvuši sagatavot jaunos autobusus pārvadājumiem no 1. jūlija.
Cēsu novada mērs Jānis Rozenbergs ("Jaunā Vienotība") uzsvēra, ka "CATA" arī turpmāk spēs nodrošināt pilnvērtīgu pakalpojumu ar tādām ērtībām kā gaisa kondicionieris un elektroniski norēķini par biļeti autobusā. Savukārt aizbildinājumi ar kovida pandēmiju un Krievijas iebrukuma Ukrainā sekām, viņaprāt, nav vietā.
Rozenbergs sacīja: "Tas ir pilnīgi skaidrs, ka sešus līdz septiņus mēnešus iepriekš šie autobusi ir jāpasūta, jāsamaksā avanss, tad autobusus piegādā, aprīko un tā tālāk. Līdz ar to, ja skaitām atpakaļgaitā, pagājušā gada septembrī šiem autobusiem bija jābūt pasūtītiem, samaksātam avansam un tad viss būtu kārtībā. Septembrī nebija ne iebrukuma Ukrainā, ne pandēmija bija uzņēmusi apgriezienus. Līdz ar to mums nav saprotami iemesli, kāpēc pasūtītājs nesludina jaunu procedūru uz šīm lotēm."
Arī Pasažieru pārvadātāju asociācijas vadītājs Ivo Ošenieks pauda neizpratni, kāpēc ATD kavējas rīkot jaunu konkursu Cēsu, Siguldas un Limbažu maršrutiem. Tā esot nerēķināšanās ar pasažieru un arī pārējo uzņēmumu interesēm. Uz Latvijas Radio jautājumu, vai uzņēmuma "Nordeka" neizpildīto līgumu lauzīs, ATD atbildēja, ka jautājums par to ir dienas kārtībā.
Vienlaikus ATD pievērsusi uzmanību Liepājas autobusu parka regulārajiem paziņojumiem par atceltiem reisiem Dienvidkurzemes novadā. Jūnijā vien atcelti, piemēram, trīs reisi no Ziemupes uz Liepāju un divreiz no Rucavas līdz Bārtai un Liepājai. Tomēr atcelto reisu skaits ir niecīgs – zem 1% no kopējā pārvadājumu skaita, uzsvēra direkcijas pārstāve Sanita Heinsberga.
"Pārsvarā tas ir noticis autobusa vadītāja darba nespējas dēļ vai tehnisku iemeslu dēļ. Cilvēciskais faktors, kādas veselības problēmas. Jāpiemin gan arī, ka no Autotransporta direkcijas puses par reisu neizpildi pārvadātājam ir tikuši piemēroti sodi un notiek regulāra saziņa, kā šādas situācijas mazināt," atzīmēja Heinsberga.
Pēc direkcijas pārstāves teiktā, aizvadītajos mēnešos nenotikušie reisi neliecina par uzņēmuma problēmām nodrošināt pasažieru pārvadājumus citos reģionos.