Aģentūrai “Bloomberg” bija iespēja iepazīties ar Lielbritānijas konsultantu firmas “SCL Group Ltd.” dokumentiem. Šis uzņēmums vada informācijas kampaņas, kas balstītas uz psihometrikas un “Biga data” pieejām.
Uzņēmuma dokumentos pausts, ka 2006.gadā SCL vadīja kampaņu Latvijā, lai palielinātu saspīlējumu starp krieviem un latviešiem. Būtība krievi tika vainoti bezdarba rādītajos un citās problēmās, kas ietekmēja ekonomiku, teikts SCL dokumentos.
SCL ir zināms ASV kā “Cambridge Analytica” (CA), un tā vadītājs Aleksandrs Nikss apstiprināja uzņēmuma lomu, norādot, ka tā pētījumi atklāja, ka šāds saspīlējums var ietekmēt vēlētāju rīcību.
Savukārt SCL mājaslapā pausts, ka uzņēmums 2010.gadā konsultēja Latvijas politiķus Aināru Šleseru un Andri Šķēli, kuru politiskā apvienība “Par labu Latviju” tajā gadā ieguva 8 vietas parlamentā, bet neiekļuva valdībā.
Šķēles padomnieks Mārcis Bendiks, lūgts komentēt ne pārāk labos partiju apvienības panākumus, sacīja, ka SCL noslēdza līgumu ar vietējo socioloģisko pētījumu firmu “Latvijas Fakti”, taču tā arī nav samaksājusi par darbu. Arī “Latvijas Faktu” vadītājs Aigars Freimanis apstiprināja, ka SCL par darbu nesamaksāja.
“[SCL] darbs bija diezgan amatierisks, mums bija diezgan lielas aizdomas par viņu apgalvojumiem, ka viņi to var izdarīt,” sacīja Bendiks.
Nikss pastāstīja, ka partiju apvienībai bija iesniegts 148 lappušu ziņojums un SCL nebija atbildīga par socioloģijas uzņēma darba apmaksu. Freimanis gan to apšauba, norādot, ka līgums bija ar SCL.
Šlesers no komentāriem atteicās, norāda “Bloomberg”.
Aģentūra “Bloomberg” arī vēsta, ka SCL, kas ASV zināms kā “Cambridge Analytica” (CA), arī piedalījās Trampa uzvaras kaldināšanā, mainot to vēlētāju viedokli, kuri nebija izšķīrušies, par ko balsot.