Panorāma

Deputāti rosinās izvērtēt E. Kalnmeiera atbilstību amatam

Panorāma

Latviešu rudzu maize ASV

Brasas pārvada vietā varētu būvēt jaunu tiltu

Brasas pārvada vietā varētu būvēt jaunu tiltu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem un 4 mēnešiem.

Rīgā vērtēs iespēju būvēt jaunu tiltu Brasas pārvada vietā – ceturtdien, 6. jūnijā, informēja Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs (“Gods kalpot Rīgai”). Atbildīgie vēl lems, vai būvēt pilnīgi jaunu tiltu, vai uzlabot pastāvošo rekonstrukcijas projektu. Ja pieņems lēmumu par jauna tilta būvniecību, tas varētu būt gatavs 2023. gadā.

Brasas pārvada, kura stāvoklis novērtēts kā kritisks un kura remontdarbi apturēti uzieto apbedījumu dēļ, remontdarbu dīkstāves laikā veikta kārtējā pārvada apsekošana, kuras rezultātā domes darbiniekiem radušās bažas par tilta remontdarbu lietderību. Burovs vērtēja, ka Brasas pārvads ir sliktākajā stāvoklī no visiem pilsētas tiltiem.

Saskaņā ar uzsākto projektu tilta remontdarbi izmaksās vairāk nekā desmit miljonus eiro. Turklāt pat pēc remonta tiktu saglabāti transporta svara ierobežojumi, un nav zināms, vai jaunie zemās grīdas tramvaji tajos iekļausies.

„Vienalga būs zināmi ierobežojumi transportam. Ierobežojums, man liekas, ir līdz 40 tonnām. Tas arī mums ir par maz, mums vajadzētu kaut ko mākslīgi domāt. Un vienalga tā pieremontēšana tiltam, kas ir ļoti sliktā stāvoklī. Runājam godīgi – tas ir vissliktākais šobrīd tilts no visiem tiltiem Rīgas pilsētā," sacīja Burovs.

Tāpēc pašlaik tiek vērtēta iespēja būvēt jaunu tiltu - atklāja vicemērs.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Oļegs Burovs
00:00 / 00:48
Lejuplādēt

Atbildīgie vēl lems, vai būvēt pilnīgi jaunu tiltu, vai uzlabot pastāvošo rekonstrukcijas projektu. 

“Pašlaik ir būvnieki, viņi nedara neko, mēs turpinām viņiem maksāt par būvlaukuma uzturēšanu, par projekta vadības komandu un pārējo. Mums vajadzētu dažu nedēļu laikā pieņemt lēmumu, es to gribētu pieņemt jūnijā. Un pateikt, vai ejam kopā ar viņiem un stingri kontrolējam, vai viņi konservē tiltu un izbeidzam ar viņiem līgumu, un tūlīt uzreiz uzsākam visu procedūru, lai sludinātu konkursu uz jaunu tehniskā projekta izstrādi,” sacīja Burovs.

 Pirms lemt par turpmāko, pilsētas dome vēlas sagaidīt Latvijas Būvinženieru savienības atzinumu. Būvinženieru savienības pārstāve Helēna Endriksone medijiem pauda, ka, īstenojot ieceri par jaunu tiltu, vecais projekts ir jāaptur un jāsāk iet jaunu ceļu.

Ja pieņems lēmumu par jauna tilta būvniecību, tas varētu būt gatavs 2023. gadā.

Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs pauda atbalstu jauna tilta būvniecībai. “Šeit ir ceļš uz Mežaparku, uz Dziesmu svētkiem, un šeit ir zemu tramvaju līnija. Bet pēc pārbūves darbiem, kas paredzēti esošajā projektā, ir redzams, ka tilta slodze nepalielināsies,” sacīja Reinbahs.

Viņš arī sola, ka uz jaunā tilta jābūt vietai gājējiem un velobraucējiem. Patlaban uz Brasas tilta gājējiem un velosipēdistiem atvēlēta visai šaura vieta. Projekts tāpat paredz zem tilta izveidot pārbrauktuvi, kas krustojas ar dzelzceļu. Turpinot esošā tilta remontdarbus, pastāvot riski, ka dzelzceļš projektu galu galā varētu nesaskaņot, ņemot vērā jaunās strāvas drošības prasības un nepieciešamību pēc vismaz pusotru metru augstāka pārvada.

Biedrības "Pilsēta cilvēkiem" pārstāvis Māris Kalējs norāda, ka īpaši jādomā par gājējiem, arī iespēju nokļūt uz dzelzceļa staciju: „Ja to tiltu pataisa pusotru metru augstāku, tad tāpat jebkuram grūti uziet un uzbraukt sanāk. Ļoti liels stāvums sanāk. Nav vides pieejamības prasībām nekādām piemērots variants.” Tādēļ “Pilsētas cilvēkiem” pārstāvis vērtē, ka varētu būvēt tuneli gājējiem un velosipēdistiem, taču tās būtu papildu izmaksas.

KONTEKSTS:

Pašreizējais Brasas tilts būvēts pirms 60 gadiem.

Šogad aprīlī sākta pārvada pār dzelzceļu pie Brasas stacijas pārbūve, kuras darbu izmaksas ir 10,87 miljoni eiro (ieskaitot PVN).  Saistībā ar remontdarbiem līdz 20. augustam slēgta transportlīdzekļu satiksme (izņemot sabiedriskā transporta) uz Brasas tilta virzienā uz pilsētas centru.

Tilta stāvoklis novērtēts kā kritisks, un tādēļ maijā uz nedēļu tika slēgta tramvaju satiksme uz tilta. Pēc tramvaju satiksmes atjaunošanas gan būvdarbus pilnā apjomā neatsāk, jo jāizstrādā plāns nesošo konstrukciju stiprināšanai.

Tāpat būvnieki atklāja apbedījumus pie Brasas tilta un apturēja būvdarbus, lūdzot Nacionālo kultūras mantojuma pārvaldi sniegt savu atzinumu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti