Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dimante Latvijas Radio pavēstīja, ka Brasas pārvada konstrukciju tehniskā stāvokļa monitoringā konstatētas atsevišķu mērījumu nobīdes. Pie pārvada starpbalstu sijām piestiprinātie sensori fiksējuši tilta vibrāciju, kas pārsniegusi pieļaujamās robežas. Būvnieki par to informēja Rīgas domes Satiksmes departamentu.
"No būvniekiem, kuri veic Brasas pārvada konstrukciju nepārtrauktu monitoringu, saņēmām informāciju, ka ir fiksētas atsevišķu mērījumu nobīdes no normas. Tāpēc pieņemts lēmums pagaidām slēgt pār tiltu satiksmi un organizēt sabiedriskā transporta kustību pa brauktuvi līdzās pārvadam," pastāstīja Dimante.
Tāpēc 11. tramvaja kustība slēgta un tā vietā kursēs 11T autobuss, kas brauks pa tiltam līdzās izveidoto pārbrauktuvi.
Pagaidu izmaiņas varētu būt uz pāris nedēļām. "Pēc monitoringa rezultātā iegūto datu analīzes un veiktajiem aprēķiniem mēs zināsim, kādu lēmumu pieņemt par turpmākajiem Brasas pārvada pārbūves ekspluatācijas nosacījumiem līdz pārbūves darbu turpināšanai," sacīja departamenta pārstāve.
Saskaņā ar sākotnējo plānu tiltam jābūt pabeigtam 2023. gadā. “Šobrīd visi mūs laika grafiki tiek ievēroti. Viss notiek pēc grafika, un nav nekādas indikācijas, ka mēs nevarētu pabeigt 2003. gadā,” LTV sacīja Dimante.
Brasas tilta pārbūvi veic lietuviešu uzņēmums "Kauno tiltai", ar kuru pašvaldība aprīlī lauza līgumu par Augusta Deglava tilta remontdarbu neatbilstošu veikšanu.
KONTEKSTS:
Pirms 60 gadiem būvētā Brasas tilta remonts sākts 2019. gada aprīlī. Taču drīz vien darbus nācās apturēt ne tikai atrasto apbedījumu dēļ, bet arī tāpēc, ka tilts izrādījies sliktākā stāvoklī, nekā prognozēts. Līdzās tiltam izveidota pārbrauktuve, bet tiltu bija ļauts šķērsot tramvajam.
Pēc trim cenu aptaujām panākta vienošanās, ka Brasas pārvada pārbūvi turpinās lietuviešu uzņēmums SIA "Kauno tiltai". Tilta pārbūvi bija iecerēts atsākt martā un pabeigt līdz 2022. gada vasarai.