Nacionālo bruņoto spēku bruņumašīnai “Patria” ir sešu riteņu piedziņa – tā nodrošina, ka izbraucami ir visdziļākie grāvji. 20 tonnu smagajam transportierim arī Latvijas purvi ir pa spēkam, jo ar to iespējams šķērsot ūdenstilpes, pat ja riteņi nepieskaras gultnei.
Pašlaik sauszemes spēkiem pieejamas astoņas “Patria” bruņumašīnas, kas visas ražotas Somijā. Nākamās jau tiek liktas kopā tepat Latvijā.
Rotas tehniķis stāsta, ka
apmācības lēnām pārceļas no Somijas uz Latviju. Pamatlietas jau esot apgūtas.
"Esam bijuši mācībās Vācijā. Ekstrēmos, es teiktu, ekstrēmos laikapstākļos. Iztestējām dubļos, kalnos. Bija forši," pastāstīja rotas tehniķis kaprālis Maksis Pošeiko. "Ir ļoti mobila, ātra. Brauc pāri daudz kam, kur varbūt citiem būtu problēmas. Pēc mēneša dosimies uz Somiju, mācīsimies kopā ar somiem, mācīsimies no somiem, kā viņi tās ekspluatē. Varēsim kaut ko paņemt sev."
Pašlaik tehnikas ražošanā svarīga loma ir Somijai, no kuras bruņutransportieri tiek pirkti. Vienošanās paredz, ka, sākot ar nākamo gadu, tās daļēji tiks ražotas Latvijā. Līgums noslēgts par vairāk nekā 200 bruņutransportieru iegādi 200 miljonu eiro vērtībā.
“Patria” stūrmanis kaprālis Jevgēnijs Popovs stāsta, ka
lielo un smago bruņumašīnu esot vieglāk vadīt nekā parastu smago auto. Tā Latvijas videi esot ļoti piemērota.
"Te ir daudz vieglāk, jo te ir palīgierīces – kameras, automātiska ātrumkārba," paskaidroja stūrmanis. "Vislabāk, ja ir dubļi, smiltis, kur nav daudz aizaudzis mežs, jo apgriešanās leņķis ir lielāks nekā mūsu CRT, mūsu vieglajam tankam."
Līgums ar Somiju paredz, ka Latvija varēs turpināt ražot bruņutransportierus un tos piedāvāt iegādei citām valstīm. Līdz šim oficiāli interesi ir izrādījusi Zviedrija.