Ziemā autovadītāji grēko, atvēlot braucienam, piemēram, uz darbu tikpat daudz laika kā vasarā. Rezultātā, lai nekavētu, viens otrs izlemj pāris minūtes ietaupīt uz sniega tīrīšanas rēķina un uz ielām izbrauc transportlīdzekļi ar kupenām un ledu uz jumta.
"Tas nav pieklājības jautājums, tas ir 100% pilnīgi noteikti drošības jautājums," tā par sniega nenotīrīšanu stāsta Drošas braukšanas skolas vadītājs Jānis Vanks. Bīstami tas ir gan pašam vadītājam, gan citiem šoferiem.
"Labākajā gadījumā loga tīrītājus ieslēdzam, kaut kas tiek attīrīs, spoguļos neko neredzam, uz jumta ir sniegs un ledus. Tas viss kūst, jo mašīna silst un tad veidojas ūdens kārta starp automašīnu un sniegu. Tad pēkšņi jāveic straujš manevrs ar bremzēšanu un tas sniegs aiziet uz priekšu uz priekšējo stiklu, un tad mēs neko neredzam," klāsta Vanks.
Otrs variants - līkumos vai ceļu posms, kur atļauts braukt ar lielāku ātrumu, viss sniegs un ledus lido virsū citām automašīnām, radot risku, ka jūs sev aiz muguras izraisīsiet avāriju vai ar krītošiem ledus gabaliem bojāsiet citas mašīnas.
"Diemžēl cilvēkiem ir par īsu rokas – maza auguma cilvēks, liela automašīna, jumtu nevar aizsniegt; ir dažādi risinājumi - gan slotiņas ar pagarinātiem kātiem, gan citi varianti," saka Drošas braukšanas skolas vadītājs.
Vieglās automašīnas, džipus un busiņus, ja grib, tad var notīrīt, bet citādāk ir ar kravas auto. Vislielākās problēmas parasti ir ar tiem furgoniem, kam ir mīkstais jumta segums. Ūdens sakrājas uz jumta, jumts ieliecas un pēc tam šķidrums sasalst.
"Ja ir iekšā krava, tīri fiziski šoferis netiek klāt tam jumta izliekumam, lai to ledu dabūtu nost. Ja krava ir nomuitota, tā ir zem plombas un mēs varam tikai un vienīgi noplātīt rokas. Diemžēl tajos klimata apstākļos, kur ir iespējams sasalums, ar to ir jārēķinās gan mūsu šoferim, gan pārējiem autovadītājiem. [Tad braucot aiz tāda auto,] nedaudz atkāpieties, neesat ārējā pusē pagriezienos no smagām mašīnām," iesaka SIA “Kreiss” Kvalifikācijas nodaļas instruktors Andris Pļavenieks.
Tātad ziemā īpaši jāuzmanās no kravas automašīnām līkumos, pagriezienos, rotācijas apļos – nevajadzētu braukt tām blakus, kā arī brīžos, kad kravas auto izbrauc no pilsētas uz šosejas. Pieaugot auto ātrumam, ledus un sniegs lidos lejā uz ceļa.