Cilvēki pēc atlaidēm Rīgas transportā spiesti stāvēt garās rindās

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 8 mēnešiem.

Garajās rindās pie „Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas punktiem ik dienu stāv pat trīsdesmit un četrdesmit iedzīvotāju, lai noformētu atlaides pilsētas sabiedriskajā transportā.

Apkalpošanas punktā pie autoostas cilvēkiem ir ne tikai jākavē laiks, bet arī jāsalst mīnus desmit grādu aukstumā. Rindas veidojas, jo no 1. februāra par braucieniem piemērotas arī nepilna laika studentiem un strādājošajiem pensionāriem.

Pašlaik atlaides noformējuši 12 000 rīdzinieku.

No rīta pēc pulksten deviņiem pie „Rīgas satiksmes” klientu apkalpošanas punkta durvīm autoostā rindā stāv vairāk nekā desmit cilvēki. Nelielajās telpās, kurās paredzēts, ka pieci cilvēki sēž un gaida savu kārtu, ir daudz vairāk nosalušo rīdzinieku, kas gatavi tur drūzmēties un stāvēt, ka tikai silts.

Nepilna laika studente Kristīne nostājas pašā rindas galā. „ Piecas minūtes stāvu, bet es redzu, ka visi cilvēki iet prom. Pastāv mazliet un prom iet,” stāsta Kristīne. Stundas laikā pie klientu apkalpošanas centra vairāki cilvēki rindu nesagaida un dodas prom.  

„Es stāvu desmit minūtes pagaidām rindā, un man liekas, ka cilvēku ir daudz, un tāpēc arī veidojas tā rinda,” Latvijas Radio klāsta studente Agnese. „Nu man ir laiks vēl divdesmit minūtes, cik laiks ļaus, tik ilgi arī stāvēšu. Man vajag jaunu e-talonu, negribas maksāt tik lielu naudiņu par braukšanu. Es izmantošu to, ka esmu studente. Tāpēc arī stāvēšu tik ilgi, cik man vajag,” saka jauniete. Pēc pusstundas nepilna laika studente Agnese, gandrīz jau sagaidījusi savu kārtu, aiziet, jo sākas lekcijas.

Aiziet arī pensionāre Olga, jo grūti nostāvēt. Kundze Valda ārpusē nostāvējusi piecpadsmit minūtes, bet apkalpošanas punkta iekštelpās pavadījusi vēl četrdesmit piecas. Latvijas Radio uzrunā Natālija, viņa nākusi pēc mēnešbiļetes, ar apkalpošanu nav apmierināta un sola sūdzēties.

„Es gribu kaut ko pateikt par apkalpošanu, - tur stāsta par savu māsu, par ceļojumu uz Ameriku. Tikmēr šeit 20 cilvēku salst ārā, vējā. Viņi tur vienu cilvēku apkalpo 40 minūtes. Izstāsta visu iespējamo, tikai ne to, kas saistīts ar darbu. Lai viņi palielina darbinieku štata vietas vai nodod instrukciju, kurā pateikts, ka ir jāstrādā, nevis jāstāsta par personīgo dzīvi. Ar vienu klientu pļāpā 40 minūtes!” sašutumu pauž Natālija.

Tikmēr iekšā klientu centrā pieci pensionāri sēž un gaida savu kārtu, bet trīs cilvēki tiek apkalpoti, vēl vismaz pieci stāv kājās, lai nebūtu jāsalst ārpusē. Sargs izvairīgi stāsta, ka pēdējās nedēļās cilvēku pūļi centrā nav retums. Pēc viņa teiktā, viena cilvēka apkalpošana aizņem aptuveni septiņas minūtes. Patiesībā apkalpošanā pavadītais laiks ir krietni vien ilgāks.

Tikmēr citā „Rīgas satiksmes” apkalpošanas centrā Brīvības ielā cilvēkiem nav jāsalst ārpusē, jo iekštelpas tur ir krietni lielākas. Ap pusdienas laiku tur aptuveni divdesmit iedzīvotāju, daži stāv kājās. Apkalpošanas punktā strādā vien divi cilvēki, viens galdiņš ir tukšs. Kāds pensionārs stāsta, ka ir šeit jau divdesmit minūtes.

Citi pensionāri atzīst, ka laika ir gana un kādu stundu pasēdēt jau var. Citādāk domā Agrita: „Es gaidu jau desmit minūtes! [..] Tūlīt mana pacietība jau zudīs! Te vienmēr ir garas rindas un ilga gaidīšana.”

„Rīgas satiksmes” sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševica stāsta, ka pēdējo trīs nedēļu laikā atlaides noformējuši 12 000 iedzīvotāju. Garākā rinda veidojas tieši autoostā, tāpēc „Rīgas satiksme” aicina pasažierus izmantot jebkuru citu no apkalpošanas punktiem vai reģistrēt sev vietu rindā iepriekš.

„Rīta stundās un vakaros cilvēku ir mazāk. Klientu centrs autoostā tiešām ir mazāks, bet mums ir plašs apkalpošanas centrs, kur cilvēkam nav jāstāv ārā, kas ir Spīķeru ielā 1. Šajā gadījumā cilvēkam ir jānokārto šī formalitāte, viņam ir jāatnāk, lai varētu turpmāk braukt krietni lētāk nekā citi pasažieri. Ikviens var piezvanīt un pieteikties rindā, tieši tāpat arī internetā var aizpildīt pieteikumu e-talona saņemšanai. Protams, šim cilvēkam ir jāatnāk un jāpierāda, ka viņam šī atlaide pienākas. Izpaliks tā stāvēšana rindā,” saka Bartaševiča.

Šis rīts laikā no deviņiem līdz pusē vienpadsmitiem pie autoostas neliecināja par to, ka cilvēku ir maz. Daudz cilvēku arī "Rīgas satiksmes" punktā Brīvības ielā. Uzrunātie arī stāsta, ka ne vienmēr iepriekšēja pieteikšanās pa telefonu vai internetā nozīmē to, ka nebūs jāstāv rindā. Spiesti gaidīt ir nepilna laika studenti un strādājošie pensionāri, kuriem no 1.februāra pienākas atlaides sabiedriskajā transportā. Kopā ar viņiem stāv arī citi iedzīvotāji, kam nepieciešams kāds „Rīgas satiksmes” pakalpojums.  

Jau ziņots, ka Rīgas dome 16.janvārī nolēma no februāra palielināt biļešu cenas "Rīgas satiksmes" reisos līdz 1,15 eiro iepriekšējo 60 centu vietā. Pie transportlīdzekļa vadītāja biļete maksās 2 eiro. Rīgas sabiedriskajā transportā saglabātās visas esošās atlaides un brīvbiļetes, bet daudzām plašām grupām tiks noteiktas jaunas atlaides, saglabājot viņiem biļešu cenu 0,60 eiro par braucienu.

Atlaides saglabā nestrādājošie pensionāri, skolēni, visu grupu invalīdi arī turpmāk Rīgas sabiedrisko transportu varēs izmantot bez maksas.

tāpat atlaides piešķirtas arī pilna laika studentiem,  daudzbērnu ģimenēm, strādājošiem pensionāriem, nepilna laika studentiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti