“Astoņdesmit procenti no tramvaja vagona komplektējošām detaļām ir ražotas Eiropā, izņemot elektronisko aprīkojumu, tas ir ražots Krievijā,” stāstīja uzņēmuma “Daugavpils satiksme” ritošā sastāva dienesta vadītājs Vjačeslavs Guļšins, izrādot vienu no septiņiem jaunajiem zemgrīdas tramvajiem, ko uzņēmumam ir piegādājusi lietuviešu kompānija “Railvec”, kas pērnajā gadā vinnēja konkursu par tramvaju piegādi.
Sešiem no tiem jau ir paveiktas visas nepieciešamās pārbaudes, tostarp 250 kilometru testa brauciens.
“Septītais vagons joprojām ir iesaiņots, mēs gaidām rūpnīcas pārstāvī, lai varētu to izsaiņot, pārbaudīt tehnisko dokumentāciju, numuru atbilstību, un veiksim ar to testa braucienu. Eiropā šādi tramvaji ar viena līmeņa grīdu netiek ražoti, pat čehu vagonos ir pakāpieni, kas nav droši,” klāstīja Vjačeslavs Guļšins.
Jaunie tramvaji ir gatavi ekspluatācijai, taču pagaidām pilsētas maršrutos tie nekursē. Viens no iemesliem – tramvaju izcelsme. Tie ir ražoti Tveras vagonbūves rūpnīca Krievijā un atbilst Krievijas valsts standartiem, lai izmantotu tramvajus Latvijas teritorijā, tiem jābūt atzītiem par atbilstošiem Eiropas Savienības standartiem.
“Uzņēmumā strādā eksperts, un viņam jāpārbauda šo vagonu atbilstība Eiropas standartiem,” skaidroja AS “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis.
Cik ilgu laiku varētu aizņemt šī pārbaude, viņš nevarēja atbildēt, norādot, ka “tas ir eksperta darbs”.
Astoņi četru asu “City star” modeļa tramvaji saskaņā ar teju 5 miljonus eiro vērto līgumu “Daugavpils satiksmei” bija jāsaņem līdz šī gada 26. jūlijam, taču uzņēmums “Railvec” joprojām nav piegādājis pēdējo no vagoniem.
Par līgumā noteikto termiņu neievērošanu piegādātajām tiks piemērotas soda sankcijas, norādīja uzņēmuma valdes loceklis.
AS “Daugavpils satiksme” valdes loceklis Sergejs Blagoveščenskis pieļāva, ka pēdējos tramvaju varētu piegādāt mēneša laikā, bet precīzas informācijas uzņēmumam nav.
Tramvaju vagonu iegāde uzņēmumā “Daugavpils satiksme” tika īstenota projektā “Videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstība Daugavpils pilsētā”. Projekts ietver sevī arī vērienīgus tramvaju sliežu ceļu infrastruktūras pārbūves darbus, kas pašlaik norit vairākos pilsētas rajonos. Pēc dokumentācijas saskaņošanas jaunie tramvaji sāks kursēt 2. maršuta līnijā, kur remontdarbi jau ir pilnībā pabeigti, norādīja Sergejs Blagoveščenskis.