Tramvaji Daugavpilī ir iecienītākais sabiedriskais transports, kuru gadā izmanto 7,5 miljoni pasažieru. Daugavpilī ir trīs tramvaju maršruti, kuru kopgarums ir aptuveni 30 kilometri, un „Daugavpils satiksmes” plānos bija veidot vēl vienu maršrutu, kas savienotu centru ar vienu no tālākajām, jaunākajām un apdzīvotākajām apkaimēm – Jauno forštati. Pilnīgā vienprātībā Daugavpils dome nolēma atsaukt iepriekš izstrādāto un jau CFLA iesniegto projektu. Tā vietā būs jauns projekts. Par izmaiņām un iemesliem pastāstīja Daugavpils domes Attīstības nodaļas pārstāve un „Daugavpils satiksmes” projektu vadītāja Dagnija Briška:
„Līdz ar šo domes lēmumu AS „Daugavpils satiksme” tiek uzdots atsaukt “Videi draudzīga un integrēta mobilitāte Daugavpils pilsētā” pieteikumu un gatavot projekta pieteikumu jaunas atlases kārtas iesniegšanai.
Izmaiņas radās, jo, izstrādājot detalizētus būvdarbu apjomus, plānotajam tramvaju maršrutam, kas bija paredzēts no Stacijas ielas līdz apkaimei “Jaunā forštate”, kontroltāme pārsniedza visu plānoto projektu budžetu, kas bija gandrīz 30 miljoni eiro.
Tādējādi jaunajā projektā būs jaunas līnijas izbūve, kas savienos pilsētas centru no Stacijas ielas ar cietokšņa apkaimi.”
Jaunais maršruts būs 2,2 kilometru garš un sniegsies vien līdz cietokšņa ziemeļu apkaimei. Jaunās forštates iedzīvotāji bija cerējuši uz tramvaju, kas tiem būtu izdevīgs un ērts, taču šī cerība tagad zudusi.
„Ilgi būvē tos tramvaju ceļus. Kā jauna vara atnāca, tā pa savam sāka griezt nost. Taču Jaunajā forštatē arī dzīvo cilvēki. Kāpēc netiek izpildīts, kas bija paredzēts. Kur tā nauda paliek?” izteicās kāda iedzīvotāja.
„Mēs vienmēr gājām kājām no Jaunās forštates līdz cietoksnim, tad braucām uz centru. Ja būtu kāds transports, protams, būtu ērtāk un labāk,” uzsvēra kāda cita daugavpiliete.
Tāme tramvaju līnijas izbūvei līdz šai apkaimei vismaz par 10 miljoniem eiro pārsniedza kopējos projekta līdzekļus, skaidroja Daugavpils domē. Taču tas nenozīmē, ka projekts ir pavisam norakstāms.
„Lielākais pluss ir tas, ka tiks renovētas sliedes, kas tagad ir kritiskā stāvoklī, vairāk nekā 4 kilometru garumā,” norādīja Briška.
Turklāt paredzēts arī iegādāties jaunus zemās grīdas tramvajus, pēc jaunā projekta to vajadzētu būt vairāk.
„Iepriekš bija paredzēts iegādāties piecus tramvaju vagonus, tagad būs vairāk,” norādīja Briška.
Tiesa, ir liela neskaidrība par to, kas piegādās jaunos tramvajus Daugavpilij. Iepriekš konkursos vinnēja Lietuvas uzņēmums “Railvec”, kas Daugavpilij piegādāja Krievijas militāri rūpnieciskā kompleksa ražotos tramvajus „City Star”. Tie tapa Tveras Vagonbūves rūpnīcā un ražošanas uzņēmumā "PK Transportnije sistemi". Tomēr ir pārāk daudz sūdzību par šo tramvaju tehnisko stāvokli, atzina Daugavpils domes priekšsēdētāja pirmais vietnieks Aleksejs Vasiļjevs.
„Ir daudz problēmu jaunajos tramvajos, ja būs tik liels problēmu daudzums, mēs neslēgsim līgumus ar šo tramvaju ražotāju,” viņš norādīja.
Daugavpils tramvaju modernizācijas projektam ir izstrādāta sava tehniskā tramvaju vagonu specifikācija. Diezin vai izdosies kādu pretendentu tāpēc ignorēt, savukārt norādīja Briška.
Projektu “Videi draudzīga sabiedriskā transporta attīstība Daugavpils pilsētā” AS “Daugavpils satiksme” īsteno kopš 2017. gada. Līdz šim iegādāti astoņi videi draudzīgi četrasu tramvaju vagoni, kā arī pārbūvētas tramvaja līnijas un kontakttīkls. Jaunajā projektā paredzēts uzbūvēt vairāk nekā divu kilometru garu jaunu tramvaja līniju, atjaunot novecojušas sliedes četru kilometru garumā un iegādāties vismaz sešus jaunus zemās grīdas tramvaju vagonus.
Projektam jābūt īstenot līdz 2023. gada beigām.