Projektam "Skola 2030" tiks piešķirti vairāk nekā septiņi miljoni eiro papildu finansējums digitālo mācību un metodisko līdzekļu izstrādei. Piemēram, plānots izstrādāt vienotu tiešsaistes mācību platformu, kas varētu būt integrēta jau esošajās sistēmās, kā "Eklase" vai "MyKoob". Tajā būtu pieejami interaktīvi uzdevumi, cits mācību saturs, kā arī iespēja skolotājiem veidot atgriezenisko saiti.
Tāpat plānots izstrādāt skaidrojošus video skolēniem un piedāvāt pilnveides kursus pedagogiem.
Šo iniciatīvu atbalsta LPS. Tomēr uzsver, ka digitālo rīku izmantošana ir jāsabalansē.
"Šīm vietnēm, kur ir digitālais saturs, ir nepieciešami arī digitālie līdzekļi. Vispirms jau skolām labā līmenī. Un pēc tam ir jautājums par skolēnu nodrošinājumu," norādīja LPS padomniece izglītības un kultūras jautājumos Ināra Dundure.
LPS iebilst pret obligātu prasību katrai ģimenei pašai saviem skolēniem nodrošināt digitālos rīkus un interneta pieslēgumu.
Kā zināms, valdība pagājušajā nedēļā atbalstīja teju četru miljonu eiro piešķiršanu tehnikas iegādei vispārējās izglītības iestādēs. Ministrija plāno iegādāties portatīvos datorus un nogādāt tos pašvaldībām. Prioritāri tie jāpiešķir skolēniem no daudzbērnu un sociāli mazaizsargātām ģimenēm. Rīgas Teikas vidusskolas direktore Ilona Bergmane uzskata, ka pamatīgi jāizvērtē, kam tehnoloģijas piešķirt.
"Visiem radīt vienlīdzīgas iespējas, jo ne vienmēr daudzbērnu ģimene un arī sociāli mazaizsargāta ģimene ir tā, kurai šī datora nav un kura to nevar iegādāties. Vēl ir jautājums par interneta pieejamību, jo ne visur ir pieejams internets. Tas būtu visur līdztekus jānodrošina," sacīja Bergmane.
Tam piekrīt arī Liepājas 5. vidusskolā. Ja ministrija var pilnībā apgādāt visus, kuriem trūkst datora, tad iecere vēl vairāk mācību procesu digitalizēt ir atbalstāma, uzskata direktore.
KONTEKSTS:
Šā gada 1. septembrī stāsies spēkā jaunie mācību satura standarti. Šajā mācību gadā visu Latvijas skolu 1., 4., 7. un 10. klases sāks īstenot pilnveidoto mācību saturu un pieeju, kas izstrādāts projektā “Kompetenču pieeja mācību saturā”, kas pazīstams ar nosaukumu ''Skola 2030''.